• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van exel naar word

Status
Niet open voor verdere reacties.

baukjen

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Goedendag, is het mogelijk om een verwijzing te maken naar een tekst bestand (word of kladblok) door de volgende vraag te stellen aan Excel?
=ALS(cel1A=1;ga dan naar kerstbestand”test”op deze computer)
Ik begrijp dat dit via een hyperlink gaat alleen hoe bouw ik die in de Excel opdracht?

m.hr.gr.
Baukjen

Wat wil je precies? Een opdracht als "ga naar het kerstbestand" is voor de gemiddelde mens al lastig zat, maar een computerprogramma zal dat zelfstandig niet kunnen uitvoeren (geen benen, geen richtingsgevoel en ga zo maar door) :).

wat ik nu doe is een hyperlink maken in een cel die verwijs naar een word bestand en dat gaat open zodra ik op deze link klik.
wat ik wil is dat deze actie, het openen van de link, pas gaat als de cel links er van een getal krijgt.
Voorbeeld CEL A2 staat de hyperlink en pas als CEL A1 een getal krijgt gaat de link werken dus het word bestand open.

m.v.g.
Baukjen

Helpt dit je op weg?

Code:
=ALS(A1="";"Ga naar kerstbestand";HYPERLINK("c:\doc\kerstbestand.txt";"Ga naar kerstbestand"))

Mvg,

Ocirne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan