van externe FAT32 naar ntsf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh88

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
hallo ik heb een vraagje..

Ik heb een externe hd (250 Gb) als FAT32 en nu heb ik een bestand(film) 4,19 gb gedowload die ingepakt zat met Winrar. Deze moet ik uitpakken en als ik rond de 95 % ben geeft hij aan dat ik onvoldoende schijfruimte heb en dat hij niet meer dan 4 gb op een Fat32 schijf kan zetten.... kan ik mijn harde schijf omzetten naar NTSF zonder al me bestanden te moeten wissen? (staan namelijk 20 films, 10 gb muziek, diverse programma's enz.. totaal 110 GB) dit wil ik namelijk wel houden... en dat zal niet allemaal op een harde schijf van 40 Gb passen (in me laptop)

Weet iemand raad??

Wouter

Je zou met bv. partition magic je schijf in 2-en kunnen delen.
Maak je 1 schijf FAT32 en 1 schijf NTFS.

Die melding over het ruimtegebrek ontstaat doordat een fat32 schijf een maximale bestandsgrootte van 4 GB kan bevatten.

Je kunt heel simpel zonder extra programma je fat32 omzetten naar ntfs. Ga daarvoor naar start, uitvoeren en typ daar cmd in en druk op OK.

In het nieuwe venster typ je in: convert x: /fs:ntfs waarbij x je driveletter is die je wilt converteren

m@rio zei:
Je kunt heel simpel zonder extra programma je fat32 omzetten naar ntfs. Ga daarvoor naar start, uitvoeren en typ daar cmd in en druk op OK.

In het nieuwe venster typ je in: convert x: /fs:ntfs waarbij x je driveletter is die je wilt converteren

Blijf ik dan op deze manier ook me bestanden behouden?

Wouter

Ik heb nog nooit problemen ondervonden na het converteren

Het is toch raadzaam van een back-up te maken.

jean42 zei:
Het is toch raadzaam van een back-up te maken.

Waar moet ik me Backup neerplaatsen?? heb een gewone harde schijf van 40 Gb (waar ook het een en ander opstaat) en op me externe harde schijf staat 110 Gb...

dat is een probleem.
doe maar wat mario heeft gezegd en dan hoop ik dat alles inorde is.
iedereen zegt van eerst een backup te maken en dat is niet voor niets zo.
mogelijk ben je niet je data kwijt maar voor de veiligheid!!!

Dan heb je idd. een kleine uitdaging. Ik heb zelf nimmer een conversie van fat naar ntfs gedaan, maar op het grote www wordt overal "gesproken" over een redelijk veilig verlopende conversie met mogelijk minmaal gegevenverlies. (Het zal je maar gebeuren!) De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat wat je ook over het onderwerp leest, er altijd wordt geadviseerd een backup te maken.
M.i. heb je in ieder geval 3 mogelijkheden :

1. de (kleine) gok wagen
als je de gok niet wil wagen:
2. een stuk of 25 DVD's gaan branden :(
3. een andere externe harde schijf lenen / huren / ritselen

Wat achtergrond materiaal : http://users.pandora.be/ccreturn2/windowsxp/xp21.html

Pasja zei:
Dan heb je idd. een kleine uitdaging. Ik heb zelf nimmer een conversie van fat naar ntfs gedaan, maar op het grote www wordt overal "gesproken" over een redelijk veilig verlopende conversie met mogelijk minmaal gegevenverlies. (Het zal je maar gebeuren!) De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat wat je ook over het onderwerp leest, er altijd wordt geadviseerd een backup te maken.
M.i. heb je in ieder geval 3 mogelijkheden :

1. de (kleine) gok wagen
als je de gok niet wil wagen:
2. een stuk of 25 DVD's gaan branden :(
3. een andere externe harde schijf lenen / huren / ritselen

Wat achtergrond materiaal : http://users.pandora.be/ccreturn2/windowsxp/xp21.html

Dan ga ik eerst maar al me films op dvd zetten... de rest kan dan nog wel op me kleinere hd.. en dan zal ik het wel gaan proberen...

wouter..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan