van externe harde schijf over zetten naar nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

balendonk

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2016
hoi...ik heb me alle data van de oude pc op de externe harde schijf gezet, als ik het dan wil openen op mijn nieuwe pc op de externe harde schijf staat er een slotje in en kan het niet openen.
wat kan ik hier tegen doen om het wel open te krijgen?

groetjes balendonk

Laatst bewerkt:
hoi... bij die Handleidng met screenshots ... kan ik dat daar dan dat ook onder windows 10 bij toepassen?

Ja hoor, misschien wel met adminrechten maar het kan.
Open opdrachtprompt met administratorechten
Typ achter de prompt
net user Administrator active: /yes (let op de spatie) en hit de entertoets.
Herstart de pc, je hebt nu het ingebouwde adminaccount geactiveerd.

hoi...ik heb de volgende regel gekopieerd>>>> net user Administrator active: /yes kan ik die dan zo bij opdrachtprompt c:\WINDOWS\ systeem 32> daar achter plakken?
wat bedoel je met de spatie?

Ja hoor, als je kopieert zit de spatie er al in (de spatie tussen active: /yes).

hoi ..ik ben een paar dagen weggeweest...daarom die late reactie....ik heb dat gedaan zoals je hebt beschreven..ik heb de volgende regel bij opdrachtprompt met administratorechten geplakt
net user Administrator active: /yes en vervolgens op enter gedrukt....maar zonder resultaat... heb ik misschien iets verkeerd gedaan?

groetjes john

Sorry voor de verkeerde opdracht en het late antwoord.
De juiste opdrachtregel is:

net user Administrator /active:yes (de slash stond op de verkeerde plaats) :o:o:o

hoi...dus die regel moet ik daar dan in compleet in plakken? net user Administrator /active:yes ik ga dat straks proberen en hou je op de hoogte...

groetjes balendonk

hoi ...ik heb het diverse keren gedaan, helaas zonder resultaat als ik dan naar opdrachtpromp met administrator terug ga staat er ook niks.
doe ik dan nog iets verkeerd?

groetjes balendonk

Als je herstart (heb je wss niet gedaan) moet er op het inlogscherm een administrator-account naast je gebruikelijke account staan waar je op kunt inloggen, wachtwoord, als je er zelf nooit een heb gemaakt, is de entertoets.
Handige link over beheerrechten enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan