van FAT32 naar NTFS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk Bakker

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2003
Berichten
160
Mijn eerste partitie staat op FAT32 de andere op NTFS.
Kan ik die eerste overzetten naar NTFS, en hoe ?
Ik heb dit ergens gelezen: convert /FS:NTFS, maar klopt dit en waar moet ik het intypen
En is NTFS echt beter, en sneller.
Ik heb part. magic 8

BVD
Dirk
 
Als je de enige gebruiker bent op die pc heeft in mijn ogen ntfs niet al te veel voordelen.

Maar als je naar ntfs wilt converteren typ dan in uitvoeren het volgende:

convert c: /fs:ntfs
 
Ja, die opdracht had ik al ergens gelezen, maar typ ik dat in de dos prompt, of bij uitvoeren.
 
Ik draai al driekwart jaar XP op FAT32, niets op aan te merken.

Ik had hetzelfde als jij, moet ik nu converteren?? Dus HelpMij afgezocht en allerlei recensies gelezen, maar niemand die mij kon overtuigen dat het echt zin heeft. Dus waarom zou je andere voordelen van FAT32 opgeven??
 
Dirk,

Zoals ik al had geschreven typ de je dat in in uitvoeren maar als jij het in een dosbox wilt doen kan het ook
 
Geplaatst door verhoog

Ik had hetzelfde als jij, moet ik nu converteren?? Dus HelpMij afgezocht en allerlei recensies gelezen, maar niemand die mij kon overtuigen dat het echt zin heeft. Dus waarom zou je andere voordelen van FAT32 opgeven??

Welk voordeel heeft FAT32 t.o.v. NTFS?
Het enigste waar ik aan kan denken is dat je dan de partitie met Windows 98 kunt benaderen, maar als je geen dual boot hebt...?
 
Het is allemaal gelukt, snel en eenvoudig ( als je het weet ).
Waarom vroeg meneer Verhoog.
Ik hoorde dat het iets sneller was, en mijn computer is niet zo snel, dus alle kleine beetjes helpen.
Bedankt allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan