van Fat32 naar NTFS!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hypnose

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
HardDisk geeft aan Schijfopruiming

hallo,

Ik heb een externe HD van Freecom. 250 GB en er is nog 125 GB Beschikbaar. Ik wil nu films kopieeren op de HD maar ik krijg steeds de melding dat er weinig ruimte is en dat ik schijfopruiming moet starten, dat heb ik ook gedaan en ik heb het aantal keren los gekoppeld maar het probleem wordt niet opgelost.

kunnen jullie mij helpen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de lettergrootte aangepast, we kunnen het zo ook wel lezen.:)

Je hardeschijf is waarschijnlijk als FAT32 geformateerd en je wil een bestand groter dan 4GB overzetten. FAT32 kan hiermee niet over weg, vandaar dat je die melding krijgt. Je kunt de schijf zonder data verlies converteren naar NTFS.
Zie voor uitleg de volgende link:
http://www.binaries4all.nl/ntfs/

Let op het kan natuurlijk een keer fout gaan, dus backup voor de zekerheid het belangrijkste.

Heel erg bedankt, inderdaad, het was een fat32 en ik had al een vermoeden dat het daaraan zou liggen maar ik had het nog niet uitgevoerd. Bedankt nogmaals!

Hallo,

Ik heb een externe hardeschijf die ik naar NTFS wil converteren, ik heb via uitvoeren en ook via PArtition magic het geprobeerd maar het lukt niet, met uitvoeren gebeurt niks en bij Partition Magic ook niet, ze vragen allebei naar volumenaam, wat voor naam ik ook invoer lukt het niet. Partition magic zegt dat ik het zelf geanulleerd heb.

Wie kan mij helpen. graag snelle reactie.

Is de hardeschijf nog leeg? Je zou kunnen formateren in NTFS.
In principe moet het met CMD gewoon lukken, moet geen problemen opleveren...

nee, ik mag het niet formatteren, er staan allemaal bestanden erop die ik niet kwijt wil.

Wel bij volumenaam de driveletter van de externe disk ingegeven, b.v. H:

ook al maar gebeurt niks, trouwens hij staat al op schijfletter in dit geval k:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan