van fat32 naar ntfs

Status
Niet open voor verdere reacties.

M.Obbes

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
Ik heb een Trekstor externe hd gekocht van 1000Gb en wil deze omzetten van FAT32 naar NTFS en heb het convert commando ingevoerd bij uitvoeren maar hij geeft aan dat het volume in gebruik is en vraagt of ik de computer overnieuw wil opstarten zodat het proces uitgevoerd kan worden.Helaas als ik dat doe gebeurt er verder niets. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen??, er staan alleen foto's en muziekbestanden op deze schijf en ik gebruik Windows Vista

Doe dat Convert Commando in veilige modus:D

Als er niet veel op staat kan je dat backuppen en hem dan formatteren. (rechtermuisknop op schijf en dan formatteren) als je dan als bestandsysteem NTFS aan geeft is is na het formatteren die indeling. Oja, waarom wil je eigenlijk van FAT32 af. het enige evt merkbare verschil is dat je op FAT32 maximaal een bestand van 4Gb er op kwijt kan en op NTFS 256 TB. Dat lijkt nogal een verschil maar als er alleen foto's en muziek op staan dan is de kans nogal klein dat je een bestand hebt dat groter dan 4gb.

ik wil er gedownloade films opzetten en die zijn meer dan 4 Gig en er staat inmiddels al zo'n 150 Gig aan muziek op dus een back up gaat een tijdje duren

Laatst bewerkt:
tja het kost wat tijd. Ik heb ook gedaan maar dat was maar voor 80gb. Maar het moet volgens mij wel werken.

ik heb de schijf geformatteerd en nu is het gelukt

thnx:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan