Van FAT32 naar NTFS

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Hallo, ik wil mijn externe schijf overzetten van fat32 naar ntfs omdat ik er films van meer dan 4gb op wil zetten wat bij fat32 niet gaat.
Ik heb op de schijf van fat32 400gb aan materiaal staan die ik niet kwijt wil raken.
Hoe kan ik het beste de externe schijf omzetten ( handleiding)en kan ik dan ( ik heb er 1 meer met NTFS) niet beter eerst de 400gb overzetten naar externe schijf met NTFS.
Ik weet als leek niet of ik zo bestanden die op een externe schijf met fat32 staan kan overzetten naar een schijf met NTFS en daarna uiteraard weer erug naar de schijf die is omgezet.
Alvast bedankt voor de moeite,
p.s ik probeer zovel mogelijk te kijken naar berichten en ben vanaf 18:00 contineu op internet vandaag en morgen.

willem 2

Hoi Bertus,

weet je het 100% zeker , zonder data verlies??.
Ik hoef dus niets te zekeren op een andere externe harde schijf.
Want er zitten films bij van de kinderen die ik absoluut niet kwijt wil.

willem 2

als je leest in die beschrijving die ik je gaf???

Maak voor de zekerheid backups van belangrijke data. De kans op verlies of beschadiging van gegevens is minimaal, maar als de stroom bijvoorbeeld uitvalt, zou er wellicht wel data verloren kunnen gaan. Binaries4all kan nooit verantwoordelijk gehouden worden voor dataverlies, neem zelf geen risico.

succes

Zekerheid valt nooit te geven!
Daarom eerst veiligstellen op een nadere schijf en dan pas converteren.

In principe blijft de data behouden, maar er zijn altijd kleine factoren die je niet in de hand hebt ( denk bijv. maar aan stroomuitval).

Oke Bertus , alvast b.v.d. voor de snelle hulp. Zou al de 6e keer zijn dat ik zo goed en snel op het helpforum geholpen word.
Ik ga vandaag alle belangrijke data van 400 gb overzetten en ga dan de fat schijf overzetten naar ntfs.
Alleen al met een back-up maken ben ik denk ik enkele uren bezig , dus morgen overdag laat ik het je weten of alles gelukt is.
Tot morgen , ongeveer om 18:00 plaats ik een reaktie.
Geweldig alvast en bedankt.

willem 2

hoi bertus en zoefff, het omzetten/converteren was binnen 3 min gebeurt . Met de back-up was ik 4 uur bezig. Alles blijkt er nog gewoon op te staan.
Achteraf is een back-up niet nodig geweest , maar dat is makkelijk praten als er geen data verloren is gegaan.
geweldig weer , voor de 6e keer door helpmij en medewerkers geholpen.
Nogmaals kei bedankt en hopelijk weer totde volgende keer.

groetjes willem 2

Willem 2
normaal gaat van het wel goed, maar jij hebt het gelezen en het staat er duidelijk bij! Ook op de site van MS. Maak back-ups! En niet één maar minimaal twee!

Wat die duur van back-ups betreft heb jij groot gelijk. Daarom voor jou en alle lezers. We worden bedonderd. Alle USB 2.0 is rommel. Koop nooit meer externe HDD's USB 2.0. De markt zou al die schijven gratis moeten weggeven. Trap er niet meer in en koop altijd USB 3.0 en zorg dat als je nieuwe pc's samenstelt de moederborden USB 3.0 ondersteunen.

USB 3.0 is niet tienmaal sneller met de gegevensoverdracht. Dit is een keiharde leugen van de fabrikanten. Wel zit er (minimaal) verschil in het type bestanden dat overgezet moet worden. Ik heb 4 externe HDD's USB-3.0 en bij alle back-ups van alle soorten bestanden is die vijfmaal sneller in de gegevensoverdracht. Als je dit ziet en gewend bent wil je dus echt nooit meer anders.

Dus nogmaals, koop geen USB 2.0 meer maar USB 3.0. Deze zijn ook normaal te gebruiken op een USB 2.0 aansluiting alleen heb je dan niet de snelle gegevensoverdracht. Echter als je dan een pc aanschaft die USB 3.0 ondersteund ben jij klaar voor de toekomst.

Nu zullen er wel weer mensen zijn die zich hier gaan mee bemoeien en de zaak goedpraten en ontkennen. Nou, laat je niets wijs maken want ik werk al een jaar met USB 3.0. Heb tig harde schijven uitgebreid getest en weet er alles van.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk duurt usb2 (veel) langer dan usb2.
Ik denk dat je niet meerrekent dat er hier sprake was van een backup.
Dus geen gewone bestandsoverdracht.
Afhankelijk van de gekozen instellingen (controle) kan het dan behoorlijk langer duren.

Hoi de hulk en zoeff,

als laatste wil ik toevoegen dat we met een asus laptop bezig zijn met een usb 3.0 poort. Dit word voor de toekomst door de winkel ( levix)
zeker aangeraden en gaan we dus ook doen.
Ook een externe harde schijf met een 3.0 schaffen we meteen aan . ook de winkel zei dat het 10x sneller was maar zoals boven door de hulk gezegd , 5x vind ik al geweldig.

bedankt jongens , geweldig dat er nog tips worden bijgegeven als extra ook nog , een grote betrokkenheid op deze site. tot ziens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan