Van Frontpage naar HTML

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Ik heb ooit een website gemaakt van mijn fietstochten. Dit maakte ik met Frontpage.
Maar dit programma is uitgestorven geloof ik. Ik ben niet zo ver dat ik puur HTML kan schrijven, dus zoek ik een gebruikersvriendlijk programma dat strakke HTML code kan maken.

Verder zoek ik iets dat mijn oude Frontapge pagina's kan ontdoen van de enorme hoeveelheid code. Bestaat zoiets..:confused:

Bedankt alvast!

Jos

Hoi Jos,
Ik zou de gratis KompoZer downloaden: ook een editor met ontwerp-weergave en code-weergave, maar stukken beter dan Frontpage, en ook gebruiksvriendelijk.

Voor het opschonen zou je HTML-Tidy kunnen uitproberen. Dat is een plug-in / add-on voor Firefox, die de broncode van een pagina voorziet van tips om er correcte html van te maken.
Daar zit ook een optie "Pagina opschonen..." in, en wie weet kan die van de FP-bende nog iets toonbaars maken. Altijd de moeite van het proberen waard!

Maar als de pagina's in principe allemaal dezelfde opmaak hebben, dan is er een goede kans dat het minder tijdrovend is om een heel nieuw pagina-model te maken, waar je dan de oude inhoud in kunt copy/pasten.

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Geweldig!!:d
Ik ga die programma's proberen!

groeten,

Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan