Van Handycam naar pc naar dvd-cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

keano

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Hoi, Ik heb een sony handycam en ik wil de opgenomen filmpjes op dvd zetten om zo dus op een dvd-speler te kijken. Aan de voorkant van mijn pc heb ik Video en Audio ingangen en nu is mijn camera aangesloten op mijn pc. Mijn video kaart is nVidia GeForce FX 5200. Met welke programma haal ik de filmpjes van de camera en als t kan zet hij de film gelijk over op dvdformaat...

Bedankt

Wanneer je 100% zeker bent dat die Video ingang ook echt een Video ingang is, dan zijn er een aantal programma's.
Bijvoorbeeld Pinnacle Studio, Ulead, Adobe Premiere.

Laatst bewerkt:
Wanneer je 100% zeker bent dat die Video ingang ook echt een Video ingang is, dan zijn er een aantal programma's.
Bijvoorbeeld Pinnacle Studio, Ulead, Adobe Premiere.

Hoe ben ik daar zeker van? en wat moet het anders zijn? er staat namelijk wel boven Video IN en Aux IN dus neem aan dat t goed zit toch?

Bij Aux In heb ik keuze uit blauw tulpje=stereo, en een wit en rood tulpje, R en L. Maar mijn cam geeft alleen een geluids uitgang waar moet ik die dan instoppen?
Bij Video IN heb ik keuze uit Composite en S-Video, t kabeltje van de cam is een composite...

En nu zorg ik dus gewoon voor een programma die de beelden kan omzetten/opnemen etc. is er een manier om te testen of mijn pc uberhaupt de beelden 'ziet' ?

bedankt

Daarom vraag ik of je zeker weet dat het een video In is, want dat zou inhouden dat er zgn. Capture kaart inzit.
Wanneer er een Capture kaart in zit, is er vaak ook software bijgeleverd waarmee je binnenkomend video signaal kunt zien.
Dus is het nu een kwestie van de HandyCam met composiet op composiet aansluiten en een filmpje te laten afspelen. Mits je dat stukje software dus hebt.
Bij bijvoorbeeld Pinnacle zien dan rechtsboven een TV schermpje waarop je het binnekomend signaal ziet.
Dus even opzoek naar die software en of er echt een Capturekaart in zit.

Is er een manier om erachter of er een capture card in zit? pc hbe ik al meerdere keren geformateerd, dus er zit weinig fabriekssoftware op, ik heb er vroeger wel tv op gekeken, maar dit bleek een overbodige luxe...verder kan ik wel op mijn pc op de tv krijgen, blijkt hier ergens uit dat ik een capture card heb?

bedankt

verder kan ik wel op mijn pc op de tv krijgen, blijkt hier ergens uit dat ik een capture card heb?

bedankt

Dat je pc op tv verschijnt zorgt je videokaart voor en niet een capturekaart. Heb je een digitale camcorder?

Nee het is een analoge, nog met een video-8 bandje....:rolleyes:

Gewoon dus even kijken of je er een capture kaart in hebt zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan