Van @Home naar Orange

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Ik ben van @Home naar Orange gegaan. Ik heb hier een Livebox voor ontvangen die verbinding maakt met Internet.

Nu wil ik mijn Netgear draadloze router tussen mijn pc en Livebox hebben maar dan heb ik geen Internet. Het is een router van @Home. Ik kan wel verbinding maken met mijn draadloze netwerk.

Vertel ons het volgende:
1. Welk ip-adres krijg je als je direct aan de livebox verbindt, maar geen (bedrade of draadloze) verbinding hebt met de Netgear? Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig
2. Welk ip-adres krijg je als je niet verbindt met de livebox, maar uitsluitend (bedraad of draadloos) met de Netgear? Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig

Tijs.

Laatst bewerkt:
Voor zover ik kan nagaan hebben ze beide het zelfde ipadres.

Volgens mij kan ik dat in de Livebox niet aanpassen, is het niet?

Lijkt me het makkelijkst als je in de Netgear het LAN adres van de Netgear aanpast, en dan ook nakijkt welke range van ip-adressen door het DHCP gedeelte van de Netgear wordt uitgegeven. Die moet natuurlijk in de dezelfde reeks liggen als het zojuist aangepaste LAN ip-adres van de Netgear.

Voorbeeld:
Situatie vóór aanpassing in Netgear: Netgear heeft LAN ip-adres 192.168.1.1
DHCP adresreeks vóór aanpassing in Netgear: 192.168.1.50 t/m 192.168.1.254
Situatie ná aanpassing Netgear: Netgear heeft LAN ip-adres 192.168.12.1
DHCP adresreeks ná aanpassing Netgear: 192.168.12.50 t/m 192.168.12.254

Als je zoiets bereiken kunt, dan zou Internet het op de werkstations weer moeten doen.
Let wel op: Als je iets als portforwarding moet instellen, dan moet je dat zowel op de Livebox als op de Netgear doen, namelijk op de Livebox forwarden naar het WAN ip-adres van de Netgear en op de Netgear naar het LAN ip-adres van de pc waarnaar (uiteindelijk) geforward moet worden.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan