Van HTML Contact Formulier naar PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepsiman

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met het maken van een website. Nu is de vraag hoe ik het aanpak om een Contact Formulier op te maken. Dit heb ik namelijk gedaan in HTML. Het enige probleem is als je de op Verzend wilt klikken, opent hij je standaard e-mail (in mijn geval is Outlook). Nu wil ik dit verhelpen, en ben ik erachter gekomen om dit in PHP te doen. Nu is dat niet echt een probleem, maar wil ik wel al mijn instellingen behouden, zoals; lengte, kleur etc. van ieder veld.

Kan iemand mij daarbij helpen?

Dit is het HTML bericht;
HTML:
<div class="col_12 float_r">
    	<h4>Contact Formulier</h4>
                <div id="contact_form">
           <form method="post" name="contact" action="MAILTO:mijnemail@hotmail.com">

<label for="author">Naam:</label> <input type="text" id="author" name="author" class="required input_field" />
                        <div class="cleaner h10"></div>
                        <label for="email">E-mail:</label> <input type="text" id="email" name="email" class="validate-email required input_field" />

<label for="subject">Onderwerp:</label> <input type="text" name="subject" id="subject" class="input_field" />

<label for="text">Bericht:</label> <textarea id="text" name="text" rows="0" cols="0" class="required"></textarea>

<input type="submit" value="Verzend" id="submit" name="submit" class="submit_btn float_l" />
						            </form>
        </div>
	</div>

<div class="cleaner"></div>

Huidig Contact Formulier;
Huidige.png

Ik hoor graag van jullie :)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie,

Zou ik dit als action dan mail.php moeten laten heten?
En de link zijn standaard mail scripts met PHP uitgewerkt. Zoals je ziet beschik ik over diverse vragen die er gesteld worden in het contact formulier. Hoe kan ik die in de PHP script verwerken?

Je kan de verschillende parameters die worden meegegeven door het form krijgen door in PHP bijvoorbeeld $_POST['subject'] te gebruiken.

Dit heb ik nu als PHP;
PHP:
<?php
$to = "mijnemail@hotmail.com";
$subject = "Test mail";
$message = "Hello! This is a simple email message.";
$from = "someonelse@example.com";
$headers = "From:" . $from;
mail($to,$subject,$message,$headers);
echo "Test";
?>

en heb dit veranderd in HTML
HTML:
 <form method="post" name="contact" action="mail.php">

Wel heb ik geen idee of ik dit goed heb gedaan. Als ik namelijk niets invul en verzend, accepteert hij dat. Dit wil ik ook zo hebben dat je wel alles moet invullen.

Je hebt nu een standaard email template. Hierin moet je nog de code gebruiken die ik net stuurde. Bijvoorbeeld:

PHP:
$subject = $_POST['subject'];

Daarvoor kun je controleren of een veld is ingevuld dmv:

PHP:
if(isset($_POST['subject']){
$subject = $_POST['subject'];
}

Misschien kun je voordat je begint met php eerst even een tutorial doen. Misschien snap je dan wat beter wat je doet en moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan