Van HTML naar PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Beste helpers,

Ik heb niet veel verstand van website, maar ik wil wel een plugin die ingevulde informatie vanuit website per mail als PDF verzenden.

Klant voer zijn /haar gegevens in op een website en vervolgens wordt al de ingevulde gegevens als PDF terug gestuurd naar de klant, als bevestigen (in PDF).

De PDF voorzien van logo en een uniek nummer.

Stap 1(op site):
Naam en achternaam
Adres
Telefoon
E-mail.

Stap 2
Klant druk op verzenden en ontvangt per e-mail zijn / haar ingevulde gegeven in PDF.

De Website zal met wordpress gemaakt worden, dus plugin is beter…. Maar andere mogelijkheden zijn ook welkom.

Wie kan me helpen!

Alvast bedankt.

Wellicht vindt je deze bruikbaar: https://wordpress.org/plugins/gravity-forms-pdf-extended/

Die kun je wel alleen gebruiken wanneer je ook Gravity Forms voor je formulieren gebruikt, maar dat is naar mijn mening ook de beste plugin voor dynamische formulieren binnen Wordpress.

Kost wel wat geld maar het gemak dat je er mee hebt kan niet tegen de prijs op.

Beste,

Door tekort aan kennis kan ik nu niet beoordelen of dit het beste is voor mij.

Wat ik opzoek ben is:
Klant voer diverse gegevens in (html label) en deze gegevens moeten geprint /PDF worden.

Bijv een factuur. De bedrijfsgegevens is al ingevuld en de klant (naw) gegevens komt elke keer erbij en een unieke nummer.

Alles is welkom

Hallo!

Misschien zijn er mogelijkheden met PHP, maar ik kan je daar niet echt verder mee helpen en ik denk persoonlijk dat het dan heel erg lastig gaat worden.
Een makkelijkere manier is JotForm. Dit is een gratis online dienst om een formulier te maken.
Als u het formulier gemaakt heb, is er een mogelijkheid om deze door te sturen naar uw bezoeker/klant. Dit is weliswaar niet in een PDF bestand, maar per email. U kunt hierbij allerlei extra gegevens plaatsen, zoals een logo, extra uitleg e.d.

Mocht u het toch als PDF willen, zou ik er een mogelijkheid voor kunnen maken! Klanten vullen het formulier in en klikken daarna op een button die er een PDF bestand van maakt. Neem even contact op als u dat wilt: webhulp.contact@gmail.com

Succes!

Beste W,

Jotform ziet er goed uit. Maar je ben afhankelijk van derden (buitenlandse bedrijven)

Bedankt voor de info.

Is het de bedoeling om facturen o.i.d. op te laten maken? Want dan heb je m.i. iets meer nodig dan alleen een plug-in die PDF's maakt.

Beste Berkery,

De bedoeling is dat klanten diverse gegevens in voert en vervolgens betalen en een voorbeeld bach per email in PDF ontvangen.

De echt plastic bach stuur ik later naar de klant.

Bijv:
Klant voer zijn gegevens in en betaald met Ideal.
Klant ontvang een voorbeeld bach in PDF en een factuur (IDeal)

Klant gegevens:
NAW gegevens
Afmeting
etc....
Deze gegevens kom terug op de pdf bach en natuurlijk ook op de factuur.

Eingelijk de pdf bach en bijna gelijk als de factuur.

Zo iets

Alvast bedank

Pakket bestellen.jpg

Beste,

Hierbij heb ik een voorbeeld in te vullen velden als bijlage toegevoegd.

Nadat klant alles heeft ingevuld ontvangst ze de ingevulde gegevens als PDF per e-mail.

Ik hoop dat het nu duidelijker is.

Alle hulp is welkom!

Mvg

Beste,

U kunt met JotForm nadat de klant alles heeft ingevuld een speciale (zogenaamde) bedankt-pagina maken. Hierop kunt u alle velden & antwoorden weergeven. U kunt zelf logo's, tekst ect. toevoegen. U kunt dan (bijvoorbeeld) buttons toevoegen dat de klant de gegevens kan printen, of opslaan als PDF.

Bedankt pagina maken kan bij JotForm onder "Setup & Insluiten", bij "Dank je wel". Daarna kunt u zelf op internet HTML codes zoeken voor printen en opslaan als PDF. Mocht het niet lukken kunt u persoonlijk contact opnemen!

Succes!
Webhulp

Beste helpers,

Is mijn vraag onmogelijk of onduidelijk?

Indien het wel tegen vergoeding mogelijk is, is het te bespreken.

Help, help en help!!!

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan