Van 'i' naar 'c' schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

ablokl34

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2005
Na een opstart probleem heeft een derde mijn pc weer aan de gang gekregen, alleen is mijn c-schijf gewijzigd in i.
De c-drive is nu de cardreader.

Ik wil mijn harde schijf nu heel graag weer op C krijgen, maar dat lukt niet.
Ik heb al geprobeerd om de cardreader los te koppelen, de hardschijf ontkoppeld en vervolgens de knoopbatterij eruit (dus alle stroom eraf). Ook dit hielp niet.

Wie kan mij helpen?:(

configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer-apparaatbeheer.
daar moet hij tussen staan.
moet je je cardreader uitschakelen zodat c: vrijkomt
dan kan je je hd weer c: noemen en dan je cardreader opnieuw aansluiten.

Bedankt voor je snelle reactie!:thumb:

" Windows kan de stationsletter van het systeem- of opslagvolume niet wijzigen"

Deze pop-up krijg ik. Lukt dus niet helaas. Misschien nog andere tips? :confused:

Wat kan ik dan nog doen???:shocked:

Andere harddisk er in kopen, waar zit het hem eigenlijk dat hij ' i' kiest. Dus waar ligt het precies aan zodat ik de bron kan vervangen zodat ik weer een gewone pc heb straks?

Alle partities eerst verwijderen.:rolleyes:

Je hebt denkelijk de c: partitie verwijderd en er een nieuwe opgezet, dan wordt de vogende partitie de C:, in dit geval de cardreader.

Hoeveel partities had je op die harde schijf, 1, nou, helaas, overnieuw beginnen zonder die cardreader eraan.

Hoe verwijder ik de partitie (ok ik voel mijn domheid bij deze vraag maar het is niet anders..)
Via ' computerbeheer' en dan apparaat verwijderen via " installatie ongedaan maken" bij " schijfstation" ?
Dan ben ik denk ik alles kwijt en is het maar de vraag of ik die Sata schijf ooit weer tevoorschijn krijg..?

Dat zul je moeten doen via de XP cd en de driverflop voor de sata drivers, vanuit XP gaat dat niet.

Alle dank voor de tips, maar lukt allemaal niet. :mad:

Wie kan mij vertellen WAAR nu deze ' fout' zit. Is het de harde schijf of nog ergens anders?

Als ik dit weet, vervang ik gewoon onderdelen en installeer alles opnieuw zodat ik weer een gewone C-schijf pc heb.

Wat lukt niet? beetje uitgebreider graag.:rolleyes:

Wat je kunt doen, opstarten van de xp cd, met de sata driver op flop, F6 intoetsen tijdens de opstart, drivers laden, naar het installeren gaan.

Partitie formateren, niet weghalen, rebooten en weer naar installeren gaan, uiteraard ook weer de driver laden, daar zie je nu een C: schijf als eerste, als het goed is, misschien wel bij de eerste keer ook, maar vaak niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan