Van IDE naar SATA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captainsparrow

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Beste,

ik heb uit mijn laptop (win 7) de HD uitgehaald en deze in de vaste pc gezet omdat laptopscherm kapot is.
Nu heb ik de IDE kabel verwijderd van het MB en de HD vanuit de laptop met een SATA kabel verbonden met m'n MB.

De pc geeft aan dat windows niet opgestart kan worden door een recente hardware verandering. Hij vraagt voor probleem oplossen of normaal starten.

Als ik normaal starten kies valt hij uit, doe ik probleem oplossen dan duurt dit een eeuwigheid en er is nog steeds niet veranderd.

Wat moet ik nog doen??

Je kunt niet zomaar de Windowsinstallatie van je laptop op je pc gebruiken --> kwestie van een nieuwe Windows installatie doen op de HDD uit je laptop ;)

Dus als ik dde HD uoit de laptop aansluit op m'n desktop, dan moet ik weldra windows herinstalleren.... gebruik ik dan het OEM nr vanop de laptop???

Je hebt toch wél eerst al je documenten van je laptopschijf veiliggesteld?

Windows pikt het niet als de hardware veranderd, want de installatie is gebaseerd op die hardware.
Linux daar en tegen kan dat wel, ik moet zeggen.....dat is echt een verademing!!
Want ik zet mijn ssd van mijn desktop zo in mijn laptop als het moet ;) En het werkt dan gelijk.

Jij hebt dus dat probleem en je zult Windows opnieuw moeten installeren.
En maak een backup van al je belangrijke zaken op je HD.

Dus zet hem eerst eens terug in je laptop, sluit je laptop aan op je monitor en je hebt weer beeld. Daarna kan je een backup maken en dan de HD weer in de desktop zetten.
Windows overnieuw installeren en backup van al je bestanden ook weer terug zetten op de HD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan