Van Intel naar AMD? Doen of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yasminefan

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2006
Hoi,

Mijne pc loopt regelmatig vast. Momenteel heb ik een Intel P4, 3 ghz, 1 gb ram, Nvidia GeForce FX 5200.
Ik heb interessen voor de "Targa Ultra AN64 5000+ DC" die vanaf maandag aangeboden wordt in de Lidl.

Hij moet vooral dienen om snapshots te nemen van tv uitzendingen en ook wat op te nemen van de tv. Dan nog wat fotor's bewerken en een website maken. En ook nog wat office en internet.

Is dit echt een verbetering tegenover nu of niet. Of wacht ik beter tot aldi met een nieuwe komt? (maar daar ben ik een beetje bang voor omdat ik niets dan klachten hoor van hun service nadien)

Groetjes
Yasminefan

Waar heb je die klachten over de service van Medion gehoord? Ik heb de ervaring dat die service perfect is.... 3 jaar lang, even bellen, techneut komt binnen enkele dagen langs, vervangt alles wat hij "dubieus" vindt, en is weer weg.....
Geen gesjouw, niks opsturen, geen weken wachten.......

Maar jouw huidige PC is ook niet verkeerd, tenminste niet voor die taken die je schetst, mogelijk moet je eens rustig uitzoeken waar die vastlopers vandaan komen.... probeer het register wat op te poetsen met Ccleaner, check op spyware met Spybot.... om te beginnen......

Laatst bewerkt:
van de aldi of de lidl zou ik nooit iets nemen, net wat je zegt over de service.

persoonlijk loopt intel sneller, stabieler, en kan meer overclocking aan. maar dat zal niet nodig zijn.;)

@erpcity: ik heb persoonlijk heel slechte ervaringen met helpdesks, ik gebruik helpmij wel

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb het over de service van Medion, sinds die overgegaan is naar Nederland. Is te lezen op verschillende forums. Ik dacht begrepen te hebben dat je nu wel alles moet versturen, ze komen het wel ophalen met taxipost.
Die van Targa daar hoor ik niets dan goeds over.

Groetjes

Laatst bewerkt:
@erpcity: ik heb persoonlijk heel slechte ervaringen met helpdesks, ik gebruik helpmij wel

@Dillondarko

Het ging [naar mijn gevoel] niet over de helpdesk, maar over de service [in de zin van kapotte onderdelen e.d.], en aan mijn "rammelende" moederboard [losse soldering] kon Helpmij niets doen....

Maar lees eens op de diverse fora [bijv. die van Tros Radar] over de service van Packard Bell, Acer, Dell..... daar wordt je dan toch triest van...... hoewel ik hier wel aan moet toevoegen dat ik er persoonlijk geen ervaring mee heb, dus ik kan niet inschatten hoe "gekleurd" die meningen zijn, wel heb ik, zoals geschreven, perfecte ervaringen met Medion....... Ik heb een paar maal gespeeld met de Targa's, die vond ik over het algemeen [vooral de accessoires] een stuk "gammeler" dan de Medions...
Ik neem aan dat jouw mening over Aldi en Lidl wel uit eigen ervaring is?

Het ging [naar mijn gevoel] niet over de helpdesk, maar over de service
ja sorry, las ik overheen

Ik neem aan dat jouw mening over Aldi en Lidl wel uit eigen ervaring is?

met medions niet, maar verschillende targa's gezien dat ze zo uitmekaar vielen. teruggebracht, ''nou we weten het niet hoor meneer'' was het antwoord. heel erg triest. ze lopen rond en kijken naar je alsof ze water zien branden. ze zeggen dat ze een goede service hebben. in de praktijk: never! kijken ze je aan met hun fietspompel***egezichtje alsof er niets aan de hand is (terwijl je dat ding niet eens aan de praat krijgt.) sorry hoor, maar daar ga je toch zowat van huilen?

Oke,

Dan denk ik dat ik de mijne maar zal upgraden.

Kunnen jullie zeggen wat momenteel de beste merken zijn.

Mobo
Processor
Geheugen
Videokaart

Wel die goed samen draaien natuurlijk.

mvg
Yasminefan

mobo: ASUS P5W DH Deluxe
processor: Intel Core 2 Duo (E6600)
geheugen: Kingston 2x1 GB
GraKa: NVidia 8800GTS

werkt samen perfect.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Mijne pc loopt regelmatig vast. Momenteel heb ik een Intel P4, 3 ghz, 1 gb ram, Nvidia GeForce FX 5200.
Ik heb interessen voor de "Targa Ultra AN64 5000+ DC" die vanaf maandag aangeboden wordt in de Lidl.

Hij moet vooral dienen om snapshots te nemen van tv uitzendingen en ook wat op te nemen van de tv. Dan nog wat fotor's bewerken en een website maken. En ook nog wat office en internet.

Is dit echt een verbetering tegenover nu of niet. Of wacht ik beter tot aldi met een nieuwe komt? (maar daar ben ik een beetje bang voor omdat ik niets dan klachten hoor van hun service nadien)

Groetjes
Yasminefan
hier staat een leuk stukje over he verschrikkelijk slechte videokaart .
http://www.zdnet.nl/dossiers.cfm?id=41895&eid=36413

Ja, ik zou bij intel blijven. Hoor goeie reacties erover. Reviews komen positief uit. Mijn mening heb je bij deze, Blijf bij intel!:D

voor een goeie indicatie wat sneller is,
http://www23.tomshardware.com/cpu.html
Overzichtelijke tabel, hopelijk is dit het antwoord op je vraag en kun je ermee verder

Laatst bewerkt door een moderator:
1: bij intel blijven. Er is niks mis met AMD maar intel is gewoon over het algemeen net wat beter. Dat jouw pc sloom doet zal niks met je hardware te maken hebben.

2:Medion zuigt. Waarom? Omdat wij ooit 1 dvd speler besteld hadden bij hun en we kregen er 3 binnen. Das toch wel triest. Daar komt bij dat ze er nog nooit over teruggebeld hadden. Dat krijg je met een *** administratie. We hebben er wel voordeel aan gehad. lekker 1 dvd speler met surround op mijn kamer en 1 andere in de woonkamer. De andere dvdspeler hebben we voor 200euries verkocht.
Ik kan er zelfs fotos van maken.

Ondanks dat zegt dat toch wel iets over medion.

Ik heb bijna hetzelfde pc alleen heb ik een Nvidia geforce 6200 turbochache.
(tv daarop is echt bagger)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan