Van ISDN naar ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb tot nu toe een ISDN-intenetverbinding, maar binnenkort is er ADSL beschikbaar (ergens op Frans platteland).
Ik lees over splitters die het telefoonsignaal splitsen in een ISDN en een ADSL-gedeelte. Kun je dit zelf doen, dat splitsen?
Of moet ik een technicus laten komen?
En wat heb ik nodig? Een ADSL-modem/router en ook een PCI-kaart? De on-board Fast-Ethernet ingang is hiervoor niet bruikbaar?
Vragen, vragen...
Wie wil ze beantwoorden?

Dick,

Het signaal splitsen via een splitter kun jezelf doen. Goed lezen en op de tekening kijken (tenminste in nederland) ;)
Ja een isdn/adsl modem is wel zo handig voor meerdere computers. Hier (nl) krijg je bij een aanvraag/levering al een modem, geen usb nemen dit geeft te vaak problemen.
En je eigen ethernetkaart in je computer gewoon blijven gebruiken hoor, pas als die stuk gaat een pci kaart kopen niet eerder.

Wat ik me nog afvraag over die splitter is: welk(e) telefoonnummer(s) wordt dan het ADSL-inbelnummer? Het is nu zo dat als ik on-line laat controleren of ik ADSL kan nemen, het antwoord is: Nee, want u heeft ISDN!

Dick,
Volgens mij heeft het inbelnummer niks met isdn te maken.
Jij maakt gewoon gebruik van een paar koperdraadjes om te bellen naar je adsl provider.
Dus precies zoals je nu contact maakt met iemand anders.
De splitter wordt geplaatst tussen de inkomende kabel en het isdn kastje. En op dezelfde splitter gaat een draadje naar jou adsl modem.
Dus de splitter heet aan 1 zijde 1 aansluiting en aan de andere zijde 2 aansluitingen.

In Nederland zal het allemaal wel net iets makkelijker gaan dan bij jullie op het platte land.
Adsl via isdn is hier gewoon te verkrijgen.
Misschien is bij jullie adsl over isdn nog niet te gebruiken?

Oké, bedankt Puppie.
Voor die laatste kwestie zal ik naar de Franse Helpmij gaan.

Graag gedaan en tot de volgende keer :thumb:

Nee, in Frankrijk blijkt iDSL niet te bestaan. Moet dus ISDN laten afbreken en een analoge lijn laten installeren. :rolleyes:

(Wat in Frankrijk ook niet mag is WiFi over langere afstand omdat het Franse leger die golflengte gebruikt...)

(En nu ik het toch over Frankrijk heb: in juin zijn alle Fransen bruin. En in december eten ze camember. :D )

En woom je daar voor altijd of is het een vakantie plek.
(Fransen rare mensen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan