Van je hdd C: maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustang9

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2006
Mijn windows heeft helaas een kaartlezer station C,D,E,F gegeven en mijn hdd is nu H:, in systeembeheer kun je stations wijzigen maar niet je opstart volume, weet iemand hoe ik er weer c: van maak zonder opnieuw te instaleren?

Als je die kaartlezer er uit haalt, en dan je pc herstart, zou het weer ok moeten zijn.

Staat windows nog steeds op niet op C:, helaas zul je hem opnieuw moeten installeren, als je windows op de C: wilt hebben, wel zonder die cardreader, en als je tot installeren doorgaat, eerst kijken of hij nu wel de C: is.

Staat windows nog steeds op niet op C:, helaas zul je hem opnieuw moeten installeren, als je windows op de C: wilt hebben, wel zonder die cardreader, en als je tot installeren doorgaat, eerst kijken of hij nu wel de C: is.

Lijkt mij niet nodig, klik met rechter muisknop op deze computer, vervolgens op beheren. Hier staat ergens Opslag. Hier kun je instellen welke driveletter voor welke schijf gebruikt wordt.

Ja,en dan kom je nog steeds in schijfbeheer uit.
Herinstalleren is de enige optie

idd het word herinstalleren, nou ja, heb ik morgen wat te doen, het word toch k#t weer:thumb: bedankt voor de snelle reacties!

Lijkt mij niet nodig, klik met rechter muisknop op deze computer, vervolgens op beheren. Hier staat ergens Opslag. Hier kun je instellen welke driveletter voor welke schijf gebruikt wordt.

Zoals de TS al aangaf, je kunt de systeempartitie niet van schijfletter veranderen.

Kun je niet van een andere partitie starten, of van CD of de schijf in een andere computer stoppen en dan de schijfletter veranderen?
Ik vind het erg raar dat Windows er zelf H: van heeft gemaakt. Dat zou ie echt ook zelf weer terug moeten zetten. Misschien heeft ie de driver voor die cardreader nog in zijn hardware lijstje staan, en komt het goed als je die weggooit en opnieuw start.
Geef niet op!
Volgens mij kun je via regedit alles weer goed krijgen:
http://support.microsoft.com/kb/223188

Meer informatie kun je hier vinden, over iemand die een nog lastiger probleem had:
http://forums.vnunet.com/message.jspa?messageID=758391
Deze persoon moest uiteindelijk een full format doen (niet quick format) om het voor elkaar te krijgen, maar zo ver hoef jij waarschijnlijk niet te gaan.
Mocht je toch opnieuw moeten installeren, dan raad ik je wel aan om die partitie goed te formatteren, anders heb je kans dat de nieuwe windows gewoon de foute driveletter voor je onthoudt...

Jelle

En wat doe je dan met alle verwijzingen naar die schijf in het register? met de hand allemaal aanpassen?

Het gaat alleen over de opstartschijf, en de opstart systeembestanden, niet waar windows op staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan