Van jpg naar pdf

• Onderwerp starter Onderwerp starter pvdm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Beste allemaal,
Ik ben op zoek naar een gratis programmaatje wat jpg omzet in pdf.
Ik heb zelf al gezocht, maar kom niks bruikbaars tegen!
Wie helpt mij uit de brand?

Hangt er een beetje vanaf wat je precies bedoelt. Iets 'omzetten' naar pdf is m.i. geen juiste benaming, pdf is eigenlijk een soort virtuele printer. Als je zou bedoelen of je een in een applicatie geplaatste jpg om kunt zetten naar een .pdf bestand, dan luidt het antwoord : "Ja", dat kan bijvoorbeeld met Word 2007 of hoger. In Word 2007 of hoger kan je een bestand opslaan als .pdf, dus óók een bestand dat alleen uit een op een pagina geplaatst plaatje bestaat.

Hallo pvdm, Dat je niets kunt vinden kan ik me voorstellen, PDF is een documentformaat. Je moet de afbeelding in een Word document plakken en dan converteren naar PDF. Dit wordt altijd veel onscherper dan een PDF bestand dat als PDF bestand is gemaakt. Anders hoor ik het graag. Misschien is een afbeelding in .exe formaat een oplossing. Je kan Word documenten on-line converteren, bijvoorbeeld hier: http://www.wordtopdf.com en hier: http://www.doc2pdf.net

Misschien kan Afbeelding naar PDF hier: http://www.cometdocs.com maar daarvoor heb ik me niet ingeschreven.

Daarvoor gebruik ik de Bullzip PDF Printer.
Daarmee kun je alles wat wordt afgedrukt printen naar een PDF bestand in plaats van naar een fysieke printer.
En het is helemaal gratis.

Bedankt voor de snelle reacties.

Ik heb een los jpg-bestand van 10 MB dat ik (zo noem ik het maar) wil omzetten naar een pdf-bestand.
Zelf heb ik ervaring met het omzetten (converteren) van videobestanden, bijv. van avi naar mpeg.

Dus ik denk dan (wellicht te simpel!), dat gaat zo ook van jpg naar pdf. Je neemt daarvoor een
geschikt programma en omzetten/converteren maar! Snap ik het een beetje?

Nee, nou ja: een beetje.

Je moet een PDF-printer installeren,
dat is een programma dat je bestand niet naar een echte printer stuurt maar naar een PDF-format.

Als je je JPG geopend hebt in een willekeurig programma (Paint of Irfanview of Snagit of whatever)
en je klikt op 'afdrukken' (staat in elk programma wel ergens in het menu)
dan kies je niet voor de echte printer die je normaal gebruikt
maar voor de PDF-printer. Als je die vooraf had ge-installeerd, vind je hem terug tussen de andere printer(s).

Dat is ongeveer wat jij 'converteren' noemt.

Overigens is de stap om je plaatje eerst in een Word-document te plakken, niet nodig.

Een jpg bestand is een plaatje.

Die zet ik altijd om naar een pdf met IrfanView. Perfect daarvoor!

Ik snap het trucje!

Ik snap alleen niet waarom dat via zo'n virtuele printer moet.
Kan iemand mij daar wat over uitleggen?

Omdat je dan alles wat je maar kunt afdrukken op kan slaan als PDF bestand. Niet alleen een jpg bestandje.

Het omzetten is inmiddels gedaan, door PDFCreator als virtuele printer te installeren.
Daarmee kun je ook het formaat (net als bij een "echte" printer) en het aantal dpi's
instellen. Dat laatste is handig als je wilt comprimeren.

Ten slotte heb ik nog een programaatje gevonden wat rechtstreeks jpg naar pdf omzet.
Daarbij wordt geen gebruik gemaakt van een virtule printer! Het heet JPEG to PDF 1.0,
is klein, simpel (niet veel aan in te stellen) en voor de liefhebber gratis te downloaden
via www.jpegtopdf.com.

Het was voor mij, dankzij jullie antwoorden, een leerzaam geheel. Bedankt hiervoor.
Groeten Peter.

Beste allemaal,
Ik ben op zoek naar een gratis programmaatje wat jpg omzet in pdf.
Ik heb zelf al gezocht, maar kom niks bruikbaars tegen!
Wie helpt mij uit de brand?

Simpel ;download gratis ; http://www.pdfill.com/download.html Ik gebruik hem al jaren .
Als je dat gedaan hebt , tik je op het tekentje met hamer en tang in de menubalk ,maak je keuze .
Het is effe uitzoeken waar het programma je pdf neerzet in documenten .
De originele blijft ook bestaan !
Het pdf kun je niet verkleinen dat moet je indien nodig vooraf doen door een kleinere kopie van het origineel te maken.

@Ouweduiker: Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Met deze toevoeging van je gaat er nu een slotje op dit topic. Deze is uit Februari 2012,derhalve dus niet aktueel meer.
Tevens heeft dit topic de status "opgelost".
Uit de huisregels waar je vandaag bij aanmelding mee akkoord gegaan bent:

•Reacties op topics ouder dan drie maanden worden niet op prijs gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan