Van kabel naar WiFi [Wat moet ik kopen]

Status
Niet open voor verdere reacties.

spietos

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Op dit moment heb ik thuis een internetverbinding bij hetnet.

Beneden staat de hoofd-computer, die is aangesloten op een router. Die router geeft via een lange netwerkkabel ook verbinding aan mijn computer boven. Omdat ik dat gedoe met kabels zat ben, en er boven een 3e pc als server naast krijg, ben ik op zoek naar een goedkoop maar kwalitatief goed wifi ''pakket''.

Ik heb dus nodig:

1 Acces point
3 Adapters

Omdat ik krap met geld zit, en toch een goedwerkend netwerk wil, ben ik benieuwd wat jullie mij aanraden. Mijn budget ligt onder 100 euro.

Ik hoop dat jullie mij een leuke samenstelling kunnen geven!

Met vriendelijke groet,
Spietos

ik zou toch bij kabels blijven....dat is bedrijfszeker.
Heb je te weinig aansluitingen dan zou ik boven een switch plaatsen en vanaf daar de server gaan bedienen.
onder de 100 euro en dan ook nog goed.....3 verdiepingen hoog?
Dan zou ik voor een N serie gaan, merk.....ik ben gek op zyxel maar er zijn vele merken.
Het ligt ook aan de samenstelling van jullie huis.....is dat oud met houten vloeren dan heb je meer kans op een goede overdracht.
Beton vloeren....is veel staal dus al veel meer kans op storingen.

nee mijn advies.....blijf lekker bij de kabels.

Bedankt voor jullie snelle antwoord.

Ik heb er inderdaad al eens naar gekeken om een switch te kopen, heel goedkoop inderdaad... Maar hier in de buurt hebben er meerderen draadloos internet, en die hebben ook gewoon een huis met beton, 3 verdiepingen hoog. Of hebben ze daar een duurdere acces point voor moeten kopen?

Die server is niet prof. Puur beetje testen naar mogelijkheden e.d... Hoef er geen groot iets van te maken, maar puur dat hij wel internetverbinding heeft.

Zijn er echt geen mogelijkheden om toch nog wifi te krijgen, ook 3 verdiepingen hoog? desnoods het beton.

...... Zijn er echt geen mogelijkheden om toch nog wifi te krijgen, ook 3 verdiepingen hoog? desnoods het beton.

Hoi,

Er is een 'probleem' ..... dénk ik (maar wie ben ik :p)
Je aansluiting op 'Hetnet' gaat waarschijnlijk met een Speedtouch-combi: modem/router.

Hierachter zou je vervolgens een tweede draadloze - en zoals Puppie aangeeft wireless-n - router moeten zetten.
En ik denk dat daar de nodige installatieproblemen zullen ontstaan.

Wireless-N lost mogelijk het signaalprobleem op met gewapend betonnen vloeren en muren. Maar dan heb je ook Wireless-N netwerkkaarten nodig voor een 'breed en stabiel' signaal.
Zelf geef je aan dat je budget beperkt is.

Je hébt al een kabel naar boven, waarop een switch kan.

Als enige 'voordelige' mogelijkheid zou je de huidige Speedtouch kunnen ruilen voor een nieuwere, die draadloos is. Maar die is niet wireless-n, maar -g, dus met een minder sterk signaal en een kleiner bereik.

De bestaande UTP kabel naar boven laat je liggen, en die sluit je aan op een WRT54GL(linksys).
Hierop kan je de server(mits in dezelfde ruimte)ook bedraad aansluiten. De rest van de pc's in huis kan je wireless aansluiten.

De linksys WRT54GL kost €50,-
http://www.cool-prices.nl/Producten...54GL Wireless Router (11G, 54Mbps, 4x 100Mbps)

Een draadloos netwerk kaartje kost €22,-
http://www.cool-prices.nl/Producten/Netwerken/Netwerkcontrollers/1370/Linksys WMP54G (54Mbps, PCI)

Voordeel van de door mij genoemde router is dat je er third party firmware op kan gooien.
Dus ideaal om er een server op te draaien.

Ik denk dat ik het toch bij kabels houdt... Ik wil namelijk wel verzekerd zijn van een sterk signaal boven op zolder. En daar moet ik blijkbaar ook een groter budget voor hebben...

Nee, de WRT54GL zou beneden moeten komen, dus dat wordt hem ook al niet... Ik houdt het eerst wel bij kabels, i.v.m. mijn budget.

Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan