• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van Kladblok naar Excel, meerdere tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djoane

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2010
Ik heb een heleboel bestanden in Kladblok staan, deze zijn allemaal met kolommen, dus ik kan ze kopieren en in Excel plakken, dan is het goed.

Nu vroeg ik mij af, is het mogelijk om meedere tegelijk te doen? Nu ben ik steeds bezig met bestandje openen, kopieren, sluiten, excel open, plakken, dan moet ik transponeren, en dan de volgende kladblokbestandje.. etc etc etc

Ik heb een paar honderd van dat soort kladblok bestandjes. In de bijlage een voorbeeld in kladblok, en een excelfile waar het geplakt is.

Waarschijnlijk kan het niet, maar kan het proberen. Indien het niet kan:

Wat al heel erg zou schelen: Is er een sneltoets voor Transponeren? Dus zoiets als Ctrl+C / Ctrl+V iets in die trant, maar dan voor transponeren?

Bijlagen

Copy paste is zoals ik nu begrijp jou manier om te importeren? Voor zover bij mij bekend kun je niet meerdere bestanden tegelijk importeren, maar wel per bestand (Excel 2007 > gegevens > Van tekst > *willekeurig txt-bestand*). Dit gaat wellicht iets sneller dan je copy paste.

Beter nog om het volgende programmaatje te downloaden. http://www.snapfiles.com/get/txtcollector.html Deze kan al je txt files samenvoegen. Dan hoef je nog maar 1 bestandje te importeren in Excel :thumb:

Beste Djoane,

Ben je bekend met de optie Data> Externe gegevens importeren > Gegevens Importeren.
Zo kun je een koppeling leggen met een tekstbestand.

Richard

Via invoegen duurt het langer, ik ga in ieder geval even die txtcollector downloaden. Dat kende ik nog niet.

Als ik alles in 1 bestandje kan krijgen, dan kan ik het ook in 1 keer plakken. Dat scheelt ook al een hoop handelingen.

En niemand kent toevallig een sneltoets voor Transponeren? (op google zie ik het niet)

@ Broodjekaas, bedankt! Dat werkt echt super dat samenvoeg-programmaatje.

Ik kan nu alles in 1x in excel plakken. Super bedankt! Scheelt een heleboel tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan