van knop naar formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Op een formulier gebruik ik een subformulier waarin afhankelijk van gegevens in het hoofdformulier één of meerdere records verschijnen (aan de hand van een qyery). Ik heb op elke recorddetailregel een onafhankelijke opdrachtknop "Gereedmelden" staan. De bedoeling is nu dat het drukken op één van deze zichtbare knoppen tot gevolg heeft dat een ander formulier wordt geopend. De bedoleing is dat In dit formulier in eerste instantie de gegevens uit het 'aangewezen' record worden weergegeven en daarna kunnen worden gemuteerd. Hoe krijg ik voor elkaar dat in het te openen formulier het juiste record wordt geselecteerd?

Hallo arnoderuig

Dit is niet zo moeilijk. Ga in de ontwerpmode van het subformulier waar je de knop op heb staan. Het beste is om de bestaande knop te verwijderen. Nu zet je op dezelfde plaats een nieuw knop neer en een wizard vraagt wat je met deze knop wilt doen. Zeg dan dat je ander formulier wilt open met deze knop. Vervolgens krijg je de mogelijkheid om aan te geven of het formulier met alle records moet worden geopend of alleen de specifieke informatie die je wilt zien. En dat wil je dus en geef dus aan welke record zichtbaar moet worden. Wat is de sleutel zullen we maar zeggen. Het moet dan werken.

Ik hoop dat je het begrijpt maar het werkt omdat ik deze constructie ook al eens heb toegepast lang geleden.

Veel plezier
:thumb: :thumb:

bedankt

Tja, gewoon stom van mij.

Deze wizard heb ik al tientallen keren gebruikt echter altijd alleen met de optie dat alle records moeten worden gekozen (dat was ook altijd de optie die ik nodig had). Gevolg... altijd automatisch enter gegeven op het scherm waar ik de andere keuze had kunnen maken.

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan