• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van kollommen naar rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manoukjuh

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Hallo,

Ik probeer een excelbestand te maken die makkelijke in te lezen is in het boekhoudprogramma. Nu kom ik in de lay-out wat problemen tegen.

Ik heb het bestand bijgevoegd. Hier staat in hoe het er nu uitziet en hoe ik het graag zou willen hebben.
Wie kan mij helpen?

Gr Manoukjuhh

Bekijk bijlage voorbeeld.xls

Ik heb even gekeken naar je bestand, alleen snap ik niet goed wat je wilt.
Het lijkt erop dat je toch alles handmatig invoert.

Of bedoel je dat als je dingen invoert zoals bovenin, dat ze eruitkomen te zien als onderin??

Het laatste. Ik heb het even handmatig ingevoerd om te laten zien hoe ik het graag zou willen hebben. Dus ze staan in het bestand als de bovenste tabel en ik wil het graag eruit laten zien zoals de onderste tabel.

Ik weet wel dat je via transporteren in plakken speciaal de kollommen in rijen kan zetten, maar daarmee is het probleem nog niet opgelost.

Ik hoop dat ik nu iets meer duidelijkheid heb gegeven.

ik ben het met flexxeddie dat als je het toch intikt je het net zo goed kan doen zoals je het wil hebben.

Gelukkig al eerder een soort gelijk bestand gemaakt dus het omzetten naar jouw bestand was niet zo'n karwij.
Heb je hier wat aan.

Bekijk bijlage grootboek.zip

Jaaa dit bedoel ik helemaal. Alleen nu zou ik graag willen weten hoe je het gedaan hebt!

Dit was namelijk een voorbeeldje, ik heb een ander(groter) bestand met clientgegevens die ik graag zo zou willen hebben.

Zag dat je macro's had aangemaakt:rolleyes:

als je niet meer kolommen naar rechts toe hebt, kolom F is dus de laatste dan kan je deze macro gewoon gebruiken.

Dit omdat ik met de macro maar tot kolom F kijk.
Als je meer kolommen gebruikt moet ik de macro aanpassen

Ik kopieer nu eerst de namen naar blad 2 (transponeer met plakken speciaal)
Daarna de copieer ik, 1 voor 1, de Debiteurnummers, kostenplaats, Huur-Carport naar blad 2

Als laatst verwijder ik alles waar een 0 in Huur-Carport staat

Dit is het bestand waar het om gaat. In kollom B horen de namen van de clienten te staan, maar deze heb ik weggehaald. Er zijn dus ook kollommen die er wel staan, maar niet nodig zijn voor de nieuwe lay-out.

Zou je ook een macro kunnen maken dat wanneer de huur en servicekosten in juli veranderen, die automatisch meeveranderen in het nieuwe overzicht?

Mijn dank is zeer groot!

Bekijk bijlage 110318113932-69228.zip

ik kom er niet helemaal uit wat nou de bedoeling is.
Zou jij in het bestand aan kunnen geven welke kolom waar moet komen te staan.

Ik snap dat SC en Huur SC enz. aan elkaar gekoppeld zijn alleen welke cell/kolom uit SC moet waar komen te staan in Huur SC

ik ben er bijna.
Nog even een vraagje over het bedrag. Klopt het dat ik daar maar 2 cellen moet copieren en dat er 1 blanco is.

Want daar is mijn macro niet op berekend waardoor de bedragen in het Huur blad niet kloppen

Als bij bedrag de cellen on het groene gemarkeerde moeten komen dan lukt het wel.
Anders ben ik nog wel even bezig en ik ben maar tot half 3 aan het werk daarna heb ik de komende 2 weken geen tijd

Als je de bedragen onder de groene cellen gebruikt is het ook goed. Ik maak dan zelf wel een macro dat de huurprijs en servicekosten in Juli automatisch veranderen.
Heel erg bedankt voor je hulp!

ik weet niet of de gegevens waar in kolom B "Mag niet meer verhuurd worden" ook gecopieerd moeten worden.
En of je nog meer van die afwijkende waardes hebt?

Voor de rest klaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan