van kwaad naar erger...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieterjan

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2001
Enige tijd geleden had ik meerdere virussen op mijn pc, waaronder o.a het lovegate-virus. Ik bracht hem terug naar de fabrikant, tot twee maal toe,... Maar zelfs daarna kreeg ik bij de eerste maal opstarten opnieuw een melding van mijn virusscan (mcafee) dat er zicht opnieuw een virus(de naam herinner ik me nu niet meer) uit die familie op de pc stond. Intussen al twee dagen geleden, en geen meldingen meer gekregen, maar de pc wordt wel trager, gewoon al om IE op te starten neemt hij al vlug 1 min de tijd...
Als ik CTRL+ALT+DEL doe, en kijk naar de prestaties, dan wordt vaak 100 % van de CPU gebruikt, als ik daarna kijk naar de processen, dan staat er bovenaan "niet actieve systeemprocessen", en die gebruikt contastant 99 % v/d CPU, en is onmogelijk om dit proces te beïndigen...
Ik weet niet of het iets met elkaar te maken heeft, maar het is misschien een symptoon?
Alvast bedankt voor de tips...

Groeten

Pieterjan

Die Niet actieve systeemprocessen van 99% betekent eigenlijk dat je computer "in ruste" is.

Vwb het trage opstarten van ie;
- Scan eens op SPYware met Ad aware (6.0)
- Defragmenteer eens

Pieterjan,

Scan je pc op www.housecall.nl op virussen.

Verwijder ook alle spyware met spybot:

http://spybot.safer-networking.de/index.php?lang=en&page=download

En ad-aware:

http://www.lavasoftusa.com/

Doe wel een een update om de laatste virus definities op te halen en verwijder dan alles wat er met beide programma's gevonden wordt.

Doe een uitgebreide schijfcontrole in de veilige modus en een defragmentatie in de veilige modus.

Zorg er ook voor dat in start-uitvoeren-msconfig-opstarten of in de "run" sleutels van de registry geen prgramma's opstarten die je niet nodig hebt.

In principe heb je alleen je virus scanner en je firewall nodig om met de pc op te starten.

Intussen begint de computer volledig flippen, vandaag kreeg ik terug een melding van het lovegate virus en van het backdoor virus. Ook werden er door mcafee 16 mails tegengehouden die klaar stonden om het web op te gaan... Outlook express gaat haast nooit meer open en bij het opstarten van de pc wil outlook direct open gaan,...
Als ik nogmaals ga kijken naar de processen die draaien, dan vind ik een bestand "bf-362" die heel de CPU zwaar belast, die staat trouwens nog steeds constant op 100 %...
Ik ga morgen alvast even de tips van saldos overlopen, en daarna zien,...ik wordt er echt gek van...

Groeten

Pieterjan

Ok succes.

Ik heb in iedere geval niets kunnen vinden over het bestand bf-362.
Kun je even naar start-zoeken gaan en op de gehele harde schijf zoeken naar bf-362. Kun je me vertellen in welke directory hij zit?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door saldos
Ok succes.

Ik heb in iedere geval niets kunnen vinden over het bestand bf-362.
Kun je even naar start-zoeken gaan en op de gehele harde schijf zoeken naar bf-362. Kun je me vertellen in welke directory hij zit?

Excuseer me, het gaat om bf-562.exe, ik zal toch eens proberen de directory te vinden waarin hij staat...

Groeten

Pieterjan

Geplaatst door Pieterjan
Excuseer me, het gaat om bf-562.exe, ik zal toch eens proberen de directory te vinden waarin hij staat...
Groeten
Pieterjan

Het maakt niets uit Pieterjan, want ook over bf-562.exe is niets te vinden.

Als ik alles zo eens lees, heb je nog steeds last van dat virus. Dus ik vermoed dat dat het hele probleem is. Kijk Hier voor alle eigenschappen en hoe het te verwijderen.

Pieterjan,

Heb je al gedaan wat ik in het eerste bericht heb gezet?

Geplaatst door saldos
Pieterjan,

Heb je al gedaan wat ik in het eerste bericht heb gezet?

Nee, vanmiddag pas, ik zit nu op een andere pc, en ga me deze namiddag terug even op de andere gooien (staat niet thuis)...

Pieterjan

Nee hoor, ik heb maar één account bij Helpmij, en dat is deze, al bijna 2 jaar nu dacht ik... ;-)

Gisteren geen tijd meer gehad, maar nu kan ik wel even verslag uitbrengen...

Ik heb alle stappen overlopen van Saldos, en heel wat rotsooi gevonden, allemaal verwijderd... En eveneens die bf-562.exe uitgezet bij het starten. Resultaat: pc loopt terug als nieuw!
MAAR:
Nadat de computer een uurtje had gedraait, ging alles terug traag, kwam er opnieuw een virusmelding, en draaide die bf-562.exe opnieuw, los van diegene die ik daarvoor uitschakelde bij het opstarten. Als ik dit proces terug beïndig, loopt hij weer normaal, zonder enig probleem, alles heeft dus te maken met die bf-562.exe. En iets zorgt er blijkbaar voor dat dit steeds opnieuw wordt opgestart.
Hopelijk weten jullie hiermee raad....(twijfel ik niet aan)

Groeten en alvast reuze bedankt!

Pieterjan

Post eens een Hijackthislog.

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Post eens een Hijackthislog.

Groetjes,
Bennie

Oké, zal ik zeker doen, helaas kan dit niet vroeger dan zaterdag, daar die pc niet bij mij thuis staat!
Ik hoop dat we hiermee verder komen! In ieder geval hartelijk bedankt voor de reeds geboden hulp!!!

Groeten

Pieterjan

Pieterjan,

Je hebt me nog niet verteld in welke directory zit. Hij is in iedere geval niet kosher dus hij moet gewoon weg.

Maar doe dit even:

Start op in de veilige modus en verwijder bf-562.exe van je harde schijf.

Ga daarna naar start-uitvoeren-regedit-ok

En ga dan naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion

Daar heb je een aantal "run" sleutels. Kijk of hij in een van die run sleutels zit en verwijder hem ook van daar.

Restart de pc in normale modus. Kijk dan of je probleem is opgelost.

Daar zit het hem nou juist. Als ik zoek naar die bf-562.exe, dan word er keer voor keer niks gevonden...
Ik weet dus gewoon al niet waar hij staat...
Moest het enig nut hebben: de pc werkt op windows 2000.

Nogmaals bedankt, voor jullie intresse in dit probleem!!

Groeten

Pieterjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan