Van Lunix naar windows 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huxley

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Berichten
82
Is het mogelijk om van lunix weer naar windows over te stappen?
Aangezien ik dacht dat mijn laptop sneller zou draaien met lunix wat dus helemaal niet het geval bleek te zijn. Daarom wil ik weer overstappen op windows,

Toen ik windows probeerde te installeren kreeg ik een schijf-fout iets met FAT32..

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen ?

Alvast bedankt,
Huxley
 
je moet bij de windows installatie je harde schijf formatteren naar NTFS.
 
Format

Je zult je schijf moeten formatteren naar fat 32 of NTFS.
Hoe krijg je dat voor elkaar:rolleyes:.
Neem je ( bootable) cd van Win2000 en opstarten van deze disk. In je bios even aanpassen.
In je bios kom je meestal door gelijk na het opstarten op del, f2, f10 te drukken. Kijk anders even in je handleiding van je machine. Als het goed is, krijg je op een gegeven moment de optie om je schijf te herinrichten (lees formatteren) voor de installatie van Windows.
Lukt dit niet moet je een .iso maken van bv. Hiren's boot cd. http://www.hiren.info/pages/bootcd Daarmee maak je dus een opstartbare cd die je de gelegenheid geeft, om je schijf te formatteren naar fat32 of NTFS. Daarna uiteraard opnieuw je 2000 cd erin en installeren.
Suc6:)
 
Ik kan met de windows cd mijn harde schijf niet formatteren omdat hij aangeeft dat het onbekende schijven zijn..

En met Hiren's bootcd weet ik niet welke ik moet gebruiken om dat te herstellen :eek:

Welke moet ik dus gebruiken ?
 
Partitioneren

Ik kan met de windows cd mijn harde schijf niet formatteren omdat hij aangeeft dat het onbekende schijven zijn..

En met Hiren's bootcd weet ik niet welke ik moet gebruiken om dat te herstellen :eek:

Welke moet ik dus gebruiken ?

Als je Hiren's boot cd gebruikt, zijn er maar liefst 13 tools:D om je schijf opnieuw te partitioneren.
Kijk nog eens op de site die ik je aanwees, en de een van de bovenste Partition tools stellen je in staat, om van Ext 2 of 3 terug te gaan naar Fat32 of NTFS.
Je moet de betreffende cd branden als .iso, dan kun je er mee opstarten, hij heeft dan niets van doen met je bestaande besturingssysteem.
Ext is de partitie die niet herkend (kan) wordt door Windows, het is de standaard voor Linux.
Suc6:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan