van mac naar xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvbmaster

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
ik heb een apple met mac os 9 erop kan ik die upgraden naar xp pro?

en ik las ergens dat er een intel processor in moet zitten en ik weet niet waar ik dat kan zien of die erin zit en ik kan de pc ook niet loshalen want het een een beeldscherm en pc in een

kvbmaster

Nee, dat kan niet zomaar omdat een Mac heel anders in elkaar zit.
Je zou misschien alleen kunnen upgraden naar een nieuwere versie of een speciale Linuxversie, maar ik ben ook geen Mackenner dus ik weet dat niet zeker...
Misschien hier even rondneuzen, misschien ondersteund dit ook OS9 wel: http://www.apple.com/macosx/features/bootcamp.html

daar dacht ik ook al aan om linux erop te zetten maar de cd pakt die niet ik heb die cd is niet illegaal ik heb de cd gekocht op internet maar als ik die erindoe dan krijg ik alleen de mappen die erop staan tezien en kan ik niet installeren dat heb ik ook zo op mijn xp want meestal staat er toch een bestand zoals setup of instal

Linux moet je ook installeren VOOR dat het besturingssysteem word geladen, anders kan hij niet van de CD opstarten en het installatieprogramma starten;)
En weet je wel zeker dat het een speciale versie is voor de Mac is?, ik weet niet wat voor processor je hebt maar er zijn verschillende versie's.

dat is het probleem ik zie alleen als ik hem opstart mac os 9 ik ben eigelijk een programmatje nodig dat ik kan zien wat er allemaal in zit dus als iemand die heeft kan ik kijken of het ook overeen komt
en gijsisok bedoel je pc aan cd erin en pc opnieuw opstarten dat de cd dan werkt?

Ja, dan zou die moeten opstarten van CD.
Maar misschien moet je in de "Mac BIOS" ook nog ff instellen dat ie van CD start.

als ik de pc opstart dan krijg ik een wit schermp met een klein pctje in het midden met een gezichtje erop en dan krijg ik gelijk mac os 9 opstarten en krijg ik niet zoals bij windows druk op del of f1 of zoiets en kom je daar dus nogal raar die pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan