• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van macro in bestand naar macro in map?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LisaAlberta

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2012
Hoi allemaal,

ik heb een basisbestand gemaakt waarin je roosters bij kunt houden en muteren. In dat bestand wordt veel met macro's gewerkt. Het is de bedoeling dat verschillende afdelingen ieder hun eigen bestand krijgen. Het is dan makkelijker dat de macro's in een map staan in plaats van in het bestand zelf. Dat wordt lastig met onderhoud op den duur, ik heb liever de macro's op 1 plek waar ik meteen voor alle bestanden dingen kan wijzigen.
Is er een makkelijke manier om de macro's naar een map te zetten in plaats van in de bestanden zelf, zonder dat ik alle originele macro's moet verbouwen?

alvast bedankt,
Lisa

Zelf heb ik een dergelijk vraagstuk opgelost door een kopieer routine te maken, zodat je de inhoud makkelijk naar de nieuwste update kan halen.
Een andere mogelijkheid is ook om macro's zo te maken dat deze makkelijk zijn te vervangen als add in of met module importeren.
Mijn ervaring is achter dat de inhoud van werkbladen ook veranderd met de loop der tijd, zodat je toch het geheel wilt updaten.
Een manier om dit centraal te regelen ken ik helaas niet.
Dit is waarom er dan soms toch op een webbased oplossing wordt over gegaan.
Maar wie weet, kan een ander je wel verder helpen...

Mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan