van ME naar 2K of toch XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvia66

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2006
Beste mensen,
Ik heb op mijn pc nog ME draaien. Na veel gepiel, heb ik het eindelijk voor elkaar dat er een netwerkkaart in zit en het systeem niet plat gaat.
Verschillende mensen hebben mij al aangeraden om toch vooral van ME af te stappen.
Moet ik nu over gaan naar 2K of direct inzetten op XP?
En vooral hoe moet ik dat doen? Kan ik hulp hierbij krijgen of tips/trucs, aangezien het voor mij echt allemaal nieuw is moet het echt simpel uitgelegd worden.
Is eht bijvoorbeld nodig dat ik de C partitie formatteer en hoe dan verder? want hoe krijg je een pc aan de praat zonder besturingssysteem? hoe kan ik sowieso de C formatteren als daarop een systeem aan het werk is?
Ik heb een PIII met 256MB, een Gforce MMX videokaart en een creatice soundblaster 5.1 geluidskaart en een net nieuwe bellkin netwerkkaart.
Verder heb ik aan software die ik graag wil behouden firefox en picasa. Verder is het niet zo van belang.

He, ben je er weer.:D

Ik zou voor een schone installatie gaan, eerst wel je documenten, films en foto's veilig stellen.

Hier staat ook nog een mooie uitleg.

Geen partities verwijderen indien je er meerder hebt, alleen een format in NTFS is dan voldoende.

Ik zou voor 2K gaan aangezien dat minder vraagt van de PC dan XP.
Wel moet je met 2K opletten dat je service pack 4 heb geinstalleerd alvorens verbinding te maken met het internet anders heb je gelijk het blaster virus binnen, dus even zorgen dat je SP4 voor 2K op een CD'tje hebt.

Paintje zei:
Ik zou voor 2K gaan aangezien dat minder vraagt van de PC dan XP.
Wel moet je met 2K opletten dat je service pack 4 heb geinstalleerd alvorens verbinding te maken met het internet anders heb je gelijk het blaster virus binnen, dus even zorgen dat je SP4 voor 2K op een CD'tje hebt.

Indien je al die grafische poespas in XP uitschakeld, en hem goed configureerd, draait hij net zo snel en soepel als een W2K installatie, je hebt alleen een betere hardware ondersteuning ed.
Handig is daarbij wel gelijk een XP pro SP2 daarvoor te gebruiken.

Beste mensen, (vooral Lange pier),

Ik heb mijn eigen gegevens op de D partitie staan, dus die blijft neem ik aan behouden?
Kan ik dan over ME heen XP installeren? of moet ik C toch eerst formatteren en hoe moet dit en hoe schakel ik in XP alle grafische dingen uit?

Ik heb al gekeken op de pagina die aangeraden wordt, maar die maakt het voor mij echt niet begrijpelijker.
Graag een stap voor stap uitleg voor de echte leek. dus neem maar aan dat je echt alles zult moeten uitleggen. zelfs de dingen waarvan je denkt ach dat is overduidelijk.

Meer geheugen bij plaatsen is overigens niet echt een optie.

Ik zou hem, zoals ik eerder aangaf, niet upgraden, maar een verse install doen.
Je weet nu ook waar je al je drivers kunt halen voor XP.

Hier staat het nog gemakkelijker.

Alleen is het verstandig de bestaande partitie te behouden, maar deze te formateren naar NTFS, en niet voor de snelle kiezen, maar de volledige.

PS,
Kijk, alvorens te installeren, in de bios, of de acpi funktie aanstaat in energiebeheer.

Laatst bewerkt:
Beste mensen (Lange Pier)

A.s. zondag is het plan om de hele operatie uit te voeren, dus duim maar voor me en als ik vastloop, dan laat ik me weer horen.

Ik hou de vraag dus nog even open.

Ik kreeg van iemand te horen dat als mijn systeem goed draait, dat doet het nu na allerlei schoonmaakacties, het beter is om een draaiend systeem niet te veranderen.
Dus afgezien van de grote verandering totdat het systeem vastloopt.

Bedankt voor alle goede aanwijzingen, tot het volgende probleem!

Mijn vraag is dus eigenlijk uit zichzelf opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan