Van ME naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetie froetie

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Berichten
67
ik wil van windws ME naar Windws Xp gaan maar wanneer ik de software er in doe krijg ik een fout melding van Het bestand SETUP.EXE is gekoppeld aan ontbrekende uitvoer USER32.DLLCallWinddwProcA Kan iemand me dan vertellen waar ik dat dan wel kan vinden en hoe ik die windows kan installeren??
 
Laatst bewerkt:
Problemen met upgrade WinME naar WinXP

Waarschijnlijk gebruikt je de verkeerder versie van Winxp. Jij hebt een upgrade versie nodig.
De cd die je nu hebt moet je alles eerst verwijder en dan windows installeren
 
Leesvoer al gelezen?
Upgraden wil zeggen dat je een windowsxp cdrom moet hebben waarmee je vanuit windowsme kunt opgraden.
Maar dit is niet aan te raden omdat je systeem dan zeer traag kan gaan werken.
Beste is schone installatie zoals in leesvoer wordt beschreven maar dan ben je wel al je bestanden in winme kwijt.
Even de belangrijkste bestanden backuppen kan natuurlijk altijd.
 
ooh oke
bedoel je met al je bestanden ook het internet maar dat mag juist niet weg gaan?!?!?
 
Je bent alles kwijt als je een schone installatie doet en je zult je internet even opnieuw in moeten stellen door de gegevens van je provider weer in te vullen.
Heb je hiermee problemen dan zijn er twee optie's gewoon opnieuw xp er op zetten of door draaien met windowsme
 
Indien je al een oud besturings systeem had geinstalleerd, zal de setup je dit melden en zeggen dat het niet verstandig is om 2 besturings systemen te installeren op 1 partitie. Als je je oude systeem wilt verwijderen kies dan voor doorgaan en kies in het volgende menu voor formateren. Zodra het systeem vervolgens geformateerd is zal de volgende fase van de installatie van start gaan.

De setup zal nu de benodigde bestanden kopieren naar je hardeschijf.



Nadat de besstanden gekopieerd zijn zal de installatie van start gaan. De installatie zal vervolgens aangeven dat het systeem gaat initialiseren en start vervolgens opnieuw op.


dit staat er bij de installatie windows xp die je gestuurd had
wat voor bestanden kopieertie dan en is er echt niks anders zodat ik gewoon mijn internet kan behouden zonder opnieuw in te stellen
 
Hij zet bestanden naar de hd die nodig zijn om windows xp te installeren, en je internet instellen steld niet zo veel voor als je de gegevens hebt van je provider.
Zorg wel dat je de drivers voor je moederbord geluidskaart, videokaart hebt voor windowsxp,
Drivers kun je downloaden op de site van de hardware fabrikant.

Bij een geheel nieuwe installatie ben je al je gegevens kwijt die nu op je harddisk staan.
 
Laatst bewerkt:
hallo..
ik heb de xp installatie uitleg gelezen en daar staat ook onder andere in dat je de de cd er in moet stoppen, je pc op niuew starten en dan gaat de pc via de cd werken maar wanneer hijd at meot doen komt er een bericht van

Kan het register nier verwerken. Dit probleem kan mogelijk opgelost worden door alleen MS-DOS prompt en SCANREG/FIX uit te voeren maar wat houd dat in??...en hoe zou ik dat moeten doen ..??
 
Hoi !

Opstarten in DOS d.m.v. een floppy (Bijv. Win98SE-opstartfloppy: www.bootdisk.com)

en het commando: scanreg/fix achter de prompt intrommelen.


Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Nee, niet nodig, als de PC maar in DOS opstart !

Greetz,

Harry.
 
Ik heb op Window ME Custom, No RAMDrive dan gaat ie kopieren naar het floppy en dan na ongeveer 69% krijg ik dit fout bericht: Disk error on track 55 , head 0 floppy en die 55 gat dan ook weer verder naar 56, 57, 58 enz. is dit normaal ??


het commando: scanreg/fix achter de prompt intrommelen. wat is scanreg/fix en wat is de prompt??
 
Laatst bewerkt:
Je kunt normaal gewoon winxp installeren vanaf de cdrom drive als je deze in de bios als eerste drive zet.
Dan hoef je geen floppy te gebruiken.
Wil dit niet dan met en win98 opstart floppy fdisk uit voeren en de partitie,s verwijderen en daarna nog eens proberen vanf de winxp cd op te starten.
 
maar als die xp het dan nog neit doet ben ik dan niet alles kwijt inclusief me oude windows versie??
 
Ja als je dus winxp wilt dan zul je backups moeten maken van de bestanden wat je wilt houden.
 
nou ja mensen bedankt voor de uitleg over het installeren ik heb het met die diskettes gedaan dan lukte uit eindelijk wel maar toen kwamen ze met de vraag of ik win 95, 98, 2000, of ME wou installeren voordat ik XP kon installeren en zulke cd heb ik niet... maar toch bedank voor de hulp...
Des ondanks ik XP niet kan installeren heb ik de vraag van hoe kan ik dan naar een hogere versie van ME gaan ???
 
Me zou ik snel verwijderen want dat is het slechtste besturing systeem wat mister Bill op de markt heeft kunnen brengen.
Xp is een goed alternatief dus gewoon even een orginele versie aan schaffen en probleem is verholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan