van me naar xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter wvg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wvg

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2004
hallo allemaal ik heb de volgende vraag ben een leek op pc gebied dus graag simpele uitleg.
ik heb een pc gekregen waar windowsME op staat nu wil ik graag windowsXP erop zetten kan ik die gewoon erover installeren? zo niet hoe verwijder ik ME aub wel graag eenvoudig uitleggen vind het al moeilijk genoeg haha alvast heel erg bedankt

bedankt voor je reactie nog ff een vraag hoef ik dan niet eerst ME te verwijderen?

Stop de cd van Windows XP in je pc en herstart je pc. Zodra je je systeem gestart hebt dan zal de installatie van Windows XP beginnen. Als je systeem niet vanaf je cdrom boot dan moet je dit eerst aangeven binnen de bios setup van je pc. Hierstart je pc en klik direct op de delete knop (herhaal dit maar een tijdje) nadat het bios menu geladen is dan moet je zoeken naar Advanced Bios Features en boot devices.Zet je cdrom speler hiervoor als eerste boot device en save je instellingen. Hierna zal de setup van Windows XP automatisch starten nadat je je pc opnieuw hebt gestart

Tijdens de setup van XP kan je uw HD formateren en partities verwijderen en terug aanmaken. Uw oude OS zal daardoor weg zijn. Formateer je niet, en wijzig je de partities niet, krijg je een dual boot systeeem. Je kan dan kiezen welk OS je wil opstarten

nu duidelijker?

Voordat je aan de gang ga natuurlijk wel een backup maken van de belangrijke bestanden. En, windows ME is relatief oud; is de PC dat ook? Ofwel, is de PC geschikt voor XP?

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan