van Medion Vista naar Win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Het lukt me niet om een Medion Vista PC te upgraden of een nieuwe instal te maken naar Windows 7.

Installeren gaat allemaal goed, totdat je op nieuw opstart: Dan krijg je de foutmelding dat de PC Windows Vista niet kan vinden.

Iets geks wat ik heb ontdekt: zolang de Win7 installatie DVD in de speler zit gaat het wel goed....maar ja dat lijkt me niet de meest ideale oplossing.

Mijn pogingen:
-Upgrade uitgevoerd op de bestaande Vista naar Win7
-na formateren van de HD een schone installatie van Win7
-partitie gewist en opnieuw aangemaakt en daarna schone installatie van Win7

niets van dit alles met het gewenste resultaat.

gewoon opnieuw Vista installeren is geen probleem.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt.

gr.
Nossie
 
heb je wel alles drivers geinstalleerd voor win 7???

en kan win 7 wel op dat systeem

advisor wel gedraaid??
 
Ja ik heb de advisor gedraaid, geen probleem volgens de advisor.

Tis een Core 2 duo 2 Gb 320 Gb schijf 1Mb HD video kaart

Alle drivers naar behoren geintalleerd (meeste gevonden door Win7 zelf).

Ik heb Win7 ook gewoon zonder problemen op een nog oudere PC draaien, een P4 met 2Gb en 160 Gb HD en slechts 128 Mb video, totaal zonder problemen

Maar nog steeds hetzelfde probleem.
 
Laatst bewerkt:
Alle drivers naar behoren geintalleerd (meeste gevonden door Win7 zelf).

Bovenstaande snap ik even niet als het niet lukt om Win 7 te installeren....
 
ja sorry, misschien niet helemaal duidelijk van mij omschreven. de installatie ga eigenlijk goed, maar na de volledige installatie als ik dan reboot, dan krijg ik de melding: kan het besturingssysteem windows vista niet vinden. en daarna gebeur er niets meer.

als ik reboot en de win7 dvd in de speler laat zit ten start ie zonder problemen win7 op.

ik hoop dat ik hiermee iets duidelijker ben.

waarschijnlijk zit er ergens die de bios iets dat ie alleen de meegeleverde vista mag/kan draaien
 
En heb je op dit moment een clean install, of een update?

En hoe precies geinstalleerd?
 
Sorry voor de late reactie was er eventjes niet.....

In eerste instantie heb ik een update gedaan, die werkte niet dus daarna een volledige clean install.
Dus eerst partitie verwijderd, geformateerd (volledig, dus niet in de 'snel' modus) en de clean install gedaan.

Alles gaat goed, Win7 wordt volledig geinstalleerd en werkt, alle apparaten worden gevonden.....dit alles zolang ik de DVD in de speler laat zitten. Als ik de DVD eruit haal en dan de PC opnieuw opstart dan krijg ik de melding 'kan het besturings systeem Windows Vista niet vinden'

Ik heb echt geen idee hoe dit kan....is er misschien bij Medion vandaan iets in die harde schijf of BIOS geprogrammeerd ofzo...???

Wie weet het????


Ik hoor het wel.

gr.

Nossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan