van microsoft outlook naar vista, windows mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik probeer het nog maar eens.
ik wil het adresboek en de e-mails van outlook (niet outlook express dus) overzetten naar een nieuwe pc met daarop vista en windows mail.
dit zegt peppermunt.net daarover:

Handleiding voor het overzetten van e-mail van Outlook naar een andere computer, met Windows Mail.
Adressenboek overzetten
Ga in Outlook naar Bestand - Importeren en exporteren.
Kies Naar een bestand exporteren.
Kies Door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (Windows).
Klik in de mappenlijst op Contactpersonen.
Wijs een plek aan waar je het adressenboek opslaat.
Geef een naam op. OK. Voltooien.
Zet het bestand over naar de computer met Windows Mail.
Ga in Vista naar Start - Alle Programma's.
Klik met de rechtermuisknop op het Windows Mail icoon en kies: Als administrator uitvoeren.
Ga in Windows Mail naar Bestand - Importeren - Windows Contactpersonen.
Kies CSV. Importeren.
Wijs het bestand aan op de computer.
Het adressenboek wordt ingelezen.
E-mails overzetten
Er is geen directe manier om e-mails van Outlook over te zetten naar Windows Mail op een andere computer. Het is wel mogelijk om de e-mails op de oude computer te importeren in Outlook Express, en van daaruit te exporteren naar Windows Mail.
Open Outlook Express en vul wat willekeurige gegevens in als e-mailaccount (alleen als daarom gevraagd wordt).
Ga naar Bestand - Importeren - Berichten.
Kies Microsoft Outlook. Alle mappen.
De e-mails worden ingelezen.
Ga naar Extra - Opties en kies het tabblad Onderhoud.
Klik op Archiefmap.
Je ziet nu de plaats waar de e-mails bewaard worden op de computer.
Open de Windows Verkenner (Ctr + E) en ga naar deze map toe.
Kopieer alle mappen met e-mail. Niet alleen de mappen met de .dbx bestanden erin, maar ook de map daarboven. Om te importeren moet de structuur precies hetzelfde zijn. Je kan dus geen bestanden overslaan.
Ga op de Vista computer naar Start - Documenten en maak een nieuwe map aan.
Zet de mappen met e-mails in deze map. Klik met de rechtermuisknop op een .dbx bestand en kies Eigenschappen. Als het goed is staat er géén vinkje bij Alleen lezen. Als er wel een vink staat, haal deze dan weg (bij alle bestanden).
Ga naar Start - Alle Programma's.
Klik met de rechtermuisknop op het Windows Mail icoon
en kies: Als administrator uitvoeren.
Ga in Windows Mail naar Bestand - Importeren - Berichten.
Kies Outlook Express 6.
Kies E-mail uit een OE6 archiefmap importeren.
Wijs de map met e-mails aan op de computer.
Importeren.


ik weet niet of het gaat werken op die manier, hoewel het wel goed stapsgewijs is uitgelegd.
waar ik mee zit is dat je e-mails moet importeren in outlook express. ik wil dat best doen maar ik heb outlook express niet.
hoe los ik dat probleem op?
graag jullie aandacht, mijn dank zal groot zijn want ik doe al een paar dagen pogingen maar het lukt gewoon niet.
 
CSV is eigenlijk niks, dat is een databasebestand waar massa's data lukraak ingepropt worden. Dat kan gemakkelijk zijn, maar het is ook vragen om problemen. Experteer en importeer als .pst, dat werkt beter.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan