van minidisk naar PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter A3B
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

A3B

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Hallo, sinds enige maanden ben ik in het bezit van een nieuwe pc met vista OS, deze is uitgerust met een High Definition Audio Apparaat, zoals deze zichzelf noemt, fabrikant Microsoft.
Nu heb ik een kabel met twee tulpenstekkers uitlopend in een Jackplug, analoog line-out naar line in op geluidskaart.
Aldus weet mijn buurman zijn muziek van Minidisk naar PC over te brengen.
Maar mijn volume-mixer bezit geen menu om "line" aan te vinken, voor de rest alle geluidstoepassingen aan gezet.
De PC herkent alle draagbare muziekdragers via USB maar constateert geen geluidsignaal via de "line" van geluidskaart.
De helpmenu`s in de PC omtrent dit probleem minutieus nagelopen, De MS website geraadpleegd, de pc-boer ook nog om raad gevraagd maar ik kom er niet uit, dus mijn vraag is of iemand het antwoord hierop heeft,

Bij voorbaat dank als jullie je hierover willen buigen.

Dank voor je reactie loonytune maar zo ver was ik al gevorderd, ik zie in mijn configuratiescherm bij mijn geluidskaart de piek levelmeter uitslaan, dus het geluid komt binnen maar hoe krijg ik het gespeeld of opgeslagen??
De normale Audiospelers geven alleen de mogelijkheden om in de mappenstructuur te zoeken, en natuurlijk de herkenbare geluidsdragers of CD.

ff voor de duidelijkheid: ik heb het geprobeerd met WMA, Winamp, Jetaudio en Itunes.

Dank voor je reactie loonytune maar zo ver was ik al gevorderd, ik zie in mijn configuratiescherm bij mijn geluidskaart de piek levelmeter uitslaan, dus het geluid komt binnen maar hoe krijg ik het gespeeld of opgeslagen??
De normale Audiospelers geven alleen de mogelijkheden om in de mappenstructuur te zoeken, en natuurlijk de herkenbare geluidsdragers of CD.

ff voor de duidelijkheid: ik heb het geprobeerd met WMA, Winamp, Jetaudio en Itunes.

van MD naar PC

Ik heb nu een tip gekregen om Cool Edit Pro 21 day Trial Version te downloaden want het schijnt dat deze in staat moet zijn analoge WAV bestanden op te slaan via de geluidskaart.
Welnu, ook deze biedt zover ik kan zien alleen de mogelijkheid om door de gebruikelijke mappenstructuur heen te bladeren en uiteraard alle spelers met USB aansluiting dus tot zover geen nieuws.
Iemand misschien een andere tip?

Ik heb geen Vista maar XP
En in XP is het zo:
Rechtsonder heb ik een luidsprekertje staan en als ik daar op klik opent er een scherm
Dan linksboven bij opties ga ik naar eigenschappen.
Hier staan verschillende opties die je kunt aanvinken, waaronder ook Line-in

Misschien is dit ook in Vista zo, je moet eens kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan