• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van minuten naar uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paulup

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
Wie weet de formule om minuten om te rekenen naar uren/minuten.
Bijvoorbeeld: 2000 minuten = 33:20 uur

B.v.d.
Paul

Hoi Paul,

2000 delen door 24 en door 60 en dan heb je de fratie van een dag (=1 voor excel).

Jeroen

Hallo Jeroen,

Sorry, maar ik snap het niet.
Ik heb 2000 minuten. Deze moet ik omrekenen naar uren en minuten. Dus delen door 60, is 33,33333, is 33 uur en 20 minuten.

Groeten,
Paul

Paul,

Jeroen bedoelt dit:

Bijlagen

• minuten.gif
    minuten.gif
    4,5 KB · Weergaven: 421
Ik snap het. Mijn probleem is opgelost.
Bedankt Jeroen en Luc.

Groeten,
Paul:thumb:

Hallo iedereen,

Ik haal dit topic nog even naar boven, om nog een stapje verder te gaan. In dit voorbeeld was de oplossing 1 dag, 9 uur en 20 minuten. Maar hoe kan je nu de notatie 33 uur en 20 minuten verkrijgen?
Ik zit met een gelijkaardig probleem, maar dien het aantal dagen te verrekenen naar uren en dan bij de rest van de formule te plaatsen.

Alvast bedankt!

Beste Priller,

Welkom op dit forum!
Wat je nu doet hoort niet, en het helpt jou ook niet echt. De topic is als opgelost gemarkeerd, dus kijken veel mensen er niet meer naar.
Beter is een eigen topic te maken met eventueel een verwijzing naar deze.

Algemeen: Datums en tijden zijn getallen met speciale opmaak.
Via Ctrl+1 (of Opmaak > Celeigenschappen) kun je bij tijden kiezen voor de opmaak :mm om uren te zien boven 24.

Richard

Volledig gelijk Richard, al is het wel goed dat de zoekfunctie gebruikt werd. Dat moeten we zoveel mogelijk proberen te stimuleren.

Mijn verontschuldigingen voor de verkeerde gang van zaken, jongens! Ik hou er in het vervolg rekening mee :o

Toch bedankt voor de oplossing!

Als de oplossing werkt, mag je de topic op opgelost zetten! Hahahahahahahahahaha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan