van mobiele versie naar gewoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

jappertjeh

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Beste allemaal,

Ik heb op mijn homepage het volgende javascriptje ingebouwd:

HTML:
<script type="text/javascript" src="/switch_to_mobile.js"></script>
<script type="text/javascript">
vSwitchToMobile("mobiel/index.html");
</script>

nu bezoekers automatisch op de mobiele homepage komen, wil ik hen ook weer terug kunnen leiden. op de pagina mobiel/index.html heb ik dus een linkje: normale weergave. Maar wanneer je daarop drukt, kom je weer op de mobiele versie, omdat de standaard homepage daar immers naar verwijst.

Weet iemand hoe ik dit op los?

Alvast bedankt!

De meeste mobiele browsers hebben al hun eigen variant van zo'n knop ingebouwd zodat er een signaal wordt verstuurd waardoor de telefoon niet als mobiel apparaat wordt gezien, eigenlijk hoef je dit zelf dus niet te doen ;)

Dat weet ik, maar dat is niet helemaal de bedoeling. Ik wil dat je in eerste instantie wel op de mobiele site komt, daar kun je namelijk maar op 2 knoppen drukken die mobiel van belang zijn, en als je achtergrondinfo wilt kun je terecht op de 'gewone' site, waar je dus naar door kunt klikken. Nu kan ik m wel verwijzen naar een subpagina, maar dus nooit naar de homepage en volgens mij moet dat wel kunnen?

De gewone pagina er achter/onder zetten, en dan met een show/hide-scriptje tevoorschijn toveren?

Zou je me daar iets meer over kunnen vertellen? Heb rondgegoogled maar kom er nog niet echt uit...
bedankt!

Hoi jappertjeh,
Ik bedoelde zoiets:
[JS]<script type="text/javascript">
//<![CDATA[
function togglePageContent(){
if (document.getElementById('contentwrapper').style.display!='block'){
document.getElementById('knoppenwrapper').style.display='none';
document.getElementById('contentwrapper').style.display='block';
}
else {
document.getElementById('contentwrapper').style.display='none';
document.getElementById('knoppenwrapper').style.display='block';
}
}
//]]>
</script>[/JS]
In de praktijk gebracht:

De knop "Log in" doet hier niets > Dat is de knop die naar een andere pagina op de site moet gaan.
De knop "Informatie" is de knop die de uitgebreide pagina toont (je blijft op dezelfde pagina).

Daartoe zit aan de Info-knop een onclick-functie, die de onzichtbare rest aanzet en de knoppen verbergt.
HTML:
<h2 id="knop2">
	<a href="#" onclick="togglePageContent(); return false">Informatie!</a>
</h2>
Zit je eenmaal in het uitgebreide Info-gedeelte, dan zit daar een knop "Terug", die het Info-deel weer verbergt en de twee begin-knoppen weer toont.
HTML:
<p class="terug"><a href="#" onclick="togglePageContent(); return false">Terug</a></p>
Op een Iphone zou dat er ongeveer als volgt moeten uitzien:

mobiel-knoppen-toggle.png

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan