Van .mov naar .Mpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Geacht forum.

De titel van de vraag doet een beetje cryptisch aan. Maar concreet zoek ik een freeware progje dat videoclips in de existensie .mov kan converteren maar mpeg. Ik heb al verschillende mogelijkheden onderzocht, maar kom er niet uit. Wel zijn er progjes die mov kan converteren naar avi en ook progjes genoeg om avi om te zetten naat mpeg, maar ze werken geen van allen goed. Hebben de leden van het forum ook met deze zaken geworsteld en er toch een oplossing voor gevonden? Mag ik deze dan met u delen?

met een vriendelijke groet,

Jac Art

Dan moet je any video converter free downloaden.

gewoon ff zoeken op google

Van .mov naar mpeg

Geachte Job Dijk en andere leden van het forum,

Ik dank u heel hartelijk voor de oplossing van mijn probleem. Ik heb nu, voor het uitproberen, 3 clips geconverteerd en het werkt prima. Ik kan nu bepaalde clips in Studio 9 aan elkaar monteren tot één filmpje. Geweldig!
Ik zou eigenlijk een nieuwe vraag moeten plaatsen, maar misschien dat Job Dijk daar zo een antwoord op weet. Kun je digitale foto's en videoclips ook tot één film monteren? Of dien ik daar andere, dan bv Studio 9, mogelijkheden voor te zoeken?

Indien er niet op de laatste vraag gereageerd wordt is dat geen punt. Ik ben al heel erg blij met de oplossing van mijn eerder probleem.

Jac Art

Beste Jac Art,

Als het foto's en video's zijn kun je windows movie maker gebruiken.
Als het alleen foto's zijn, kun je photostory 3 downloaden:
http://download.microsoft.com/download/2/6/3/263ed47b-081d-41f3-b3c6-b4c0b96f34aa/PStory.msi
Daarna kun die film exporteren naar video 9.

Job

Van .mov naar mpeg

Dag Job,
Dank voor al uw suggesties! Ook de laatste heb ik geprobeerd en in mijn programmabestanden opgenomen.
Wat betreft het monteren van clips en foto's het volgende. In de eerste plaats heb ik Showbiz geprobeerd. Dat ging heel goed. Je kunt namelijk het meelopende en onderliggende geluid kun je heel goed beheersen. Dat wil zeggen als er een clip in de "film" is opgenomen, dan kun je het geluid daarvan laten prevaleren boven het onderliggende geluid. Ik ben naar India op pelgrimreis geweest en had daar veel foto's en clips gemaakt. Nu had ik de film voor een groot gedeelte klaar en wilde het als film wegschrijven. Echter op na 30 % procent liep de zaak vast en lukte het niet meer. Daarna Studio 9 geprobeerd totdat de het wegschrijven ook daar vast liep.
Toen Windows Moviemaker geprobeerd, maar daar kun je beide geluiden, zowel van het meelopende geluid als van de clips niet manipuleren. Toen zat ik met de handen in het haar en kon geen andere mogelijkheden meer bedenken.
De clips die ik van mov naar mpeg heb gemaakt, is enkel een filmpje. Daar komen geen foto's bij. Dit even ter info.

Ik verneem graag uw reactie!

Jac

Van .mov naar mpeg

Dag Job, geacht forum,

Per email kreeg ik de melding dat er een reactie van Job Dijk was, maar kennelijk was deze reactie niet meegekomen in de discussie rond het onderwerp

Jac Art.

Beste Jac Art,

Als het foto's en video's zijn kun je windows movie maker gebruiken.
Als het alleen foto's zijn, kun je photostory 3 downloaden:
http://download.microsoft.com/download/2/6/3/263ed47b-081d-41f3-b3c6-b4c0b96f34aa/PStory.msi
Daarna kun die film exporteren naar video 9.

Job

was het deze niet dan?

Van .mov naar mpeg

Dag Mumzel,

Dank voor uw reactie!

Nee, dit bericht kreeg ik vanmiddag om 15.12 en de latere reactie om 17.51. Derhalve leek het mij een volgende reactie op de gevoerde discussie.

Met vriendelijke groet,

Jac Art

Het gebeurt wel dat mensen een bericht posten en dat daarna weer weghalen. Dan is het niet meer zichtbaar, maar dan wordt er wel een e-mail bericht verzonden dat er een bericht is gepost :)

Van .mov naar mpeg

OK dank!

Ik hoop dat Job Dijk morgen alsnog (weer) reageert.

Prettige avond verder!

Jac Art

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan