van mp-3 naar cd.......?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marlos

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Hallo,
Ik heb van het internet een aantal mp3-bestanden kunnen downloaden en deze wil ik op een cd branden. Ik heb de beschikking over Nero. Kan ik deze bestanden via Nero omzetten naar een cd, die op een cd-speler is te beluisteren? Weet iemand hoe dit gaat en of ik het beste een cd-r of een cd-rw kan gebruiken? En hoe weet ik wanneer een cd 'vol' is? Ik heb namelijk wel eens iets op een cd gekopieerd, maar daar kan ik nu geen gebruik meer van maken, omdat het kennelijk anders werkt dan een diskette, waar je gewoon in meerdere sessies bestanden aan kunt toevoegen, totdat de schijf vol is...... :confused: Ik heb al volop dingen gevonden op internet, maar nog niet een eenduidig antwoord kunnen krijgen. Hopelijk kan iemand van jullie mee helpen.....! :shocked:

Da's vrij simpel.
Pak een CD-R en stop die in de lade.
Start Nero en kies voor het maken van een muziekcd.
Verander geen instellingen, laat alles standaard.
Sleep de gewenste MP3'tjes van rechts naar links en onderin je scherm zie je een voortgangsindicator die aangeeft of de cd vol raakt.
Gebruik géén CD-RW want niet iedere speler kan die aan.

Theoretisch kun je een multisessie maken (een volgende keer verder gaan met de CD vullen) maar daartoe moet je de instelling veranderen.
Oefen eerst een aantal cd's met gewoon zodanig veel mp3's plaatsen dat die in 1x vol is. Standaard instellingen gebruiken dus, niets veranderen dan gaat het automatisch goed komen.

Laatst bewerkt:
Oke, hartelijk bedankt voor de goede uitleg; dit moet me lukken! :thumb:

hoi,

Toch nog een vraagje!
Ik laat de standaardinstellingen staan en de nummers staan achter elkaar in de lijst; echter de volgorde op de Cd is anders...... Hoe kan je deze volgorde beinvloeden via Nero?

Net terug uit het warme Spanje, vandaar de late reactie:
door zo'n song te klikken en in het linkervenster te verplaatsen / verschuiven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan