Van NOKIA naar Iphone contacten overzetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Ik heb nu een Nokia N95 SE 8 GB maar morgen komt mijn Iphone 3GS 16 GB Black.:):thumb:
Hoe kan ik het beste mijn contacten overzetten?
Ik heb alle contacten ook op de sim staan. Herkent de Iphone die en hoe zet ik die over?
Of is er een andere manier?

Ik hoor graag,

T

Contacten vanaf je SIM kun je importeren via "Instellingen > Mail, Contacten, Agenda > Importeer SIM-contacten"

De gebruikelijke manier is echter via je Adresboek syncen.

Ikzelf heb al mijn contacten op mijn Mac staan, daar synced mijn iPhone mee dus zijn ze altijd up-to-date.

Een andere mogelijkheid is ze via GMail te laten syncen. Dan moet je je GMail-account toevoegen als Exchange-account. Vervolgens zijn al je GMail-contacten beschikbaar (Evenals je Google Calendar en uiteraard je GMail)

Stefan,

Nog een vraagje aan je als dat mag.
Als ik op Safari klik om op internet te gaan dan vraagt hij welk WIFI punt ik wil gebruiken en ik kies dan geen omdat ik mobiel met T Mobile internet wil internetten. Dat werkt maar gaat die verbinding ook weer uit als ik Safari uitschakel? Nu staat er naast T Mobile 3G !
Moet dat blijven staan? Is dat goed of heb ik dan verbinding en hoe zet ik de verbinding uit?

Ben ik een beetje duidelijk, anders vraag je het maar.

T

Het 3G dat bovenaan in je statusbalk staat geeft alleen aan dat je op de plek waar je dan bent 3G-dekking hebt. Niet dat je constant de verbinding gebruikt. Ik geloof niet dat je dat precies kunt zien.

Er zal nog wel af en toe van je verbinding gebruik gemaakt worden door verscheidene apps (bijvoorbeeld messenger clients, weet niet of dat bij jou van toepassing is). Dat is echter niet zoveel om over de limiet van de FUP van je abonnement te gaan, neem aan dat dat is waar je over in zit?

Bij een officieel T-Mobile abonnement hoef je je geen zorgen te maken over de internetkosten (behalve in het buitenland)

Maar zoals Erik al aangeeft, de weergave bovenin gaat enkel over de dekking welke daar beschikbaar is.

Mocht je het irritant vinden dat hij steeds om een verbinding met een WiFi-spot vraagt kun je dat via "Instellingen > Wi-Fi > Vraag om verbinding" uitzetten.

Dank beide.
Maar ik kan dus niet zien of hij inderdaad wel of niet verbinding heeft begrijp ik?
Tot nu toe denk ik dat ik een hele goede keuze heb gemaakt om voor de Iphone te kiezen en ben er tot op nu ontzettend blij mee :thumb:

Nee, voor zover ik weet niet.

Enige dat je na kunt kijken is hoeveel gegevens er verstuurd zijn via "Instellingen > Algemeen > Gebruik"

Hoi,

Ik was toch in het centrum dus ik ben even bij T Mobile binnen gelopen.
Als er 3G op je display staat heb je verbinding en die is in principe dus altijd aan maar kan via de instellingen ook wel uitgezet worden.
Dus Erik, het spijt me je hebt zoals je dat ziet dus wel degelijk verbinding en geeft niet alleen de dekking aan. Wat overigens niet uitmaakt als je onbeperkt internet hebt natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Terrabo, ik denk dat je de uitleg van Erik niet goed hebt begrepen. Als je 3G in je display ziet staat ben je verbonden via het 3G netwerk. Dit is niet hetzelfde als dataverkeer genereren (browsen, e-mail ophalen, etc.). Je belt namelijk ook gewoon over het 3G netwerk. Wat Erik zegt is dat je op je iPhone dus niet kunt zien of er op een bepaald moment ook daadwerkelijk data ontvangen of verzonden wordt. Als je goed oplet kun je dit wel zien, op het moment dat je bv Safari of Google Maps opent zie je een 'laad'-cirkeltje verschijnen. Wordt er maar een beetje data opgevraagd dan verschijnt deze maar kort.

Als jij 3G uitschakelt op je iPhone dan zul je een klein bolletje zien verschijnen op de plek waar normaal gesproken 3G staat. Je bent dan verbonden met het GSM/GPRS netwerk en kunt dan ook gewoon internetten (snelheid is dan wel véél lager). Internet in Nederland kun je trouwens niet uitschakelen op de iPhone zelf. Internet in het buitenland wel, dit staat standaard uitgeschakeld (Instellingen > Algemeen > Netwerk > Dataroaming).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan