Van NTSC naar PAL

Status
Niet open voor verdere reacties.

FOXY

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Berichten
87
Hallo, ik heb een spelletje voor de psx2 en die is NTSC, nu wil ik die omzetten naar PAL, welk programma doet dat en hoe moet ik dat doen? Gr FOXY
 
Volgens mij is dat onmogelijk. Ik heb hier een Japans spel liggen, het lijkt mij niet dat je daar met een prog een PAL van kan maken.
 
Oke, is het dan mogenlijk om een NTSC spel af te spelen op je TV met behulp van zo'n RGB kabel, mijn playstation is omgebouwd met de Messiah 2 chip?
 
Wat voor kabel heb je nu dan? Ik heb een speciale kabel erbij gekregen (met schakelaar voor optie DVD of Game). Maar uit m'n hoofd weet ik niet wat voor kabel dat is.
 
Oke die heb ik dus officieel niet nodig, maar ik ben er al uit, als je wat oudere TV geen NTSC ondersteund krijg je alleen maar zwart wit beelden te zien, ondanks welke kabel je er aanhangt, gewoon een kwestie van jammer dus of een andere TV. Groetjes en Thanx voor het meedenken
 
probleem opgelost met een pal converter

Hoi,
Ik had dus precies hetzelfde probleem met de ps2 .Van mtsc naar pal ,mijn tv ondersteund ook geen ntsc.De oplossing hiervoor is een pal booster oftewel een pal converter ertussen zetten.Ik had al vanalles geprobeerd en dacht ook dat ik een nieuwe tv moest kopen,maar dit was de oplossing.Als je ntsc spellen wilt spelen even een pal booster/converter ertussen zetten.Misschien moet je wel nog een extra kabeltje erbij aanschaffen.Moest ik ook ,een scart aan de ene kant en 3 tulpstekkertjes aan de andere kant voor in de pal booster.Ik hoop dat je hierdoor bent geholpen .Als je nog vragen hebt moet je maar even stellen.
Groetjes Linda
 
Hallo Linda, heel leuk dat je met dit antwoord komt, weet jij waar je dit kan kopen en wat het ongeveer kost, bedankt alvast en groetjes FOXY
 
18 euro

Hoi ,

Ik heb de pal booster besteld bij gamecomputer .nl
Hier kost hij 18 euro.Je hebt nog meer bedrijven ,waar ze ze verkopen.Prijzen zijn ongeveer gelijk.De scart aansluiting kun je overal kopen eigenlijk waar ze kabels hebben .handyman en gamma bijv.Wel even op de prijs letten hier.Er zit nogal wat verschil tussen de prijzen.Ik heb geloof ik rond de 5 euro betaald bij gamma.
Ik hoop dat je probleem zeer snel is opgelost en dat je lekker kunt gaan gamen.
Als je nog iets wilt weten moet je me maar even mailen.
Ik zou het alleen wel nog voor de zekerheid even navragen of je probleem zo opgelost is ,maar ik weet het bijna 100 % zeker.
Groetjes Linda
 
Linda, voordat ik het vergeet, nog bedankt voor je info, Gr FOXY
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan