van OE naar Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

kattebelletje

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Hoi,

Ik heb een paar dagen geleden outlook geïnstalleerd als standaard-mailprogramma, maar de berichten blijven binnenkomen op OE, en verschijnen niet op Outlook.
Ik heb dan de hele Office verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet.
Weten jullie wat er aan de hand kan zijn?
vele groetjes van kattebelletje

Start---> programmatoegang en instellingen--->programmatoegang en instellingen--->Microsoft Windows---> en daar bij e-mailprogramma kiezen voor Outlook

ga in outlook naar extra--> pties--> overige --> zet een vinkje voor outlook instellen als standaardprogramma voor email......

ikheb het hier over office 2003 dus het kan wat afwijken bij jouw.

ga in outlook naar extra--> pties--> overige --> zet een vinkje voor outlook instellen als standaardprogramma voor email......

ikheb het hier over office 2003 dus het kan wat afwijken bij jouw.

komt trouwens neer op het zelfde als A.J. maar hij wil dan nog wel eens automatisch je instellingen overzetten en je emails die al in je mappen stonden overzetten.

Eerst e-mail accounts aanmaken (in Start -> Configuratiescherm -> e-Mail) om je post op te halen. Daar vul je dan de servernaam, gebruikersnaam + wachtwoord etc. in.

Ook moet je ervoor zorgen dat OE niet automatisch opstart, anders kaapt die de mail voor de neus van Outlook weg.

Tijs.

lukt nog niet, hoor

hoi,
Al die zaken had ik al gedaan, maar het lukt nog steeds niet.
Als ik outlook opstart, moet ik eerst op 'verzenden/ontvangen' drukken en pas dan komen de mails binnen, gebeurt dus niet automatisch. Of is dat altijd zo? Als ik OE opstart, stromen de mails toch wel automatisch binnen!
groetjes

Is het misschien een optie om OE te verwijderen? Heb ik normaal gezien toch niet meer nodig?

OE hoef je niet te verwijderen maar je kan daar wel je accounts uit halen.
Maar ik begrijp dat als je Outlook opstart hij niet automatisch de berichten binnenhaalt?

Je bent voor mij de eerste

Je bent voor mij de eerste (als je versie van outlook legaal is), waarbij outlook niet automatisch de baas speelt over OE. Bill is nl. van mening dat als jij een betaalde versie van zijn programma koopt, je de gratis niet meer wilt. Ook het icoontje van OE wordt automatisch vervangen door dat van Outlook.

Verder lijken beide programma's wel op elkaar als het gaat om instellingen, alleen zit het lekker ergens anders. Want ja waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

Je kunt in OE bij Extra, accounts, email, eigenschappen, geavanceerd, instellen dat hij een bericht op de server moet achterlaten. Dan kun je ze dus altijd nog binnen halen in Outlook. Helaas weet ik niet welke versie van Outlook je hebt, dus kan je niet zeggen waar het zit bij jou ootlook. Maar er zit een help functie in.

Je kunt in OE bij extra, opties, algemeen, instellen dat hij bij starten de mail op moet halen en elke 30 minuten op mail moet controleren (dat is de standaard). Haal daar de vinkjes weg en hij haalt nooit meer ongevraagd de mail binnen.

Eric.:thumb:

NOOT:
Outlook 2003 is een eigenwijs programma.
Je kunt niet meer accounts exporteren.
Je kunt niet meer eenvoudig mail opslaan en terug halen.
Volgens mij dus geen aanrader, of je moet het leuk vinden als Bill Gates de baas over je speelt.
En ga in vredesnaam nooit instellingen overzetten -als je zelf hebt bepaalt hoe hij wordt geïnstalleerd-, want voordat je het weet doet je programma het niet meer.
En opnieuw installeren helpt niet, want hij onthoudt de instellingen, zelfs na volledig verwijderen.

Laatst bewerkt:
hoi,
Al die zaken had ik al gedaan, maar het lukt nog steeds niet.
Als ik outlook opstart, moet ik eerst op 'verzenden/ontvangen' drukken en pas dan komen de mails binnen, gebeurt dus niet automatisch. Of is dat altijd zo? Als ik OE opstart, stromen de mails toch wel automatisch binnen!
groetjes

hier uit begrijp ik dat hij je email acount en zo wel ziet maar alleen niet automatisch de mails ophaalt? als je hem opstart probeer dit eens

start ms outlook op --> extra --> opties--> E-mailinstellingen-->
zet een vinkje voor bij verbinding direct verzenden.

en klik daar achter op verzenden ontvangen.

zet dan een vinkje bij

Automatisch verzende ontvangen elke ... min (onder het kopje offline)

mogelijk heeft outlook niet gelijk verbinding met het internet.

sucses

Welke Outlook heb je

Laat ik je nu net verteld hebben hoe je in OE uit kunt zetten dat hij automatisch je mail op haalt.

Dus je hebt het niet allemaal gedaan, want dan kreeg je niet meer vanzelf je mail in OE.

En ja in Outlook kun je hem leren "bij starten mail ophalen" alleen die suffe Bill doet het in bijna elke versie weer anders. Maar er zit echt een help functie in hoor. Daar wel eens gekeken ??

Eric.:confused:

hallo,

Sorry dat ik er een paar dagen voerheen heb laten gaan. Ik zit nl met examens.
Ik heb alles zo goed mogelijk gedaan, de OE haalt nu inderdaad geen berichten meer op.
Maar Outlook 2003 haalt de berichten nog steeds niet automatisch.
Ik vind het wel fijn dat er zoveel reactie komt op een vraag. Doe zo voort!

vele groetjes

Mijn advies is nu eens in het Engels, sorry. Maar mijn Outlook XP is in die taal.
Ik heb een afbeelding gemaakt van waar ik in Opties aan kan geven dat er meteen met zenden en ontvangen kan worden begonnen.
Omdat ik met een ADSL-verbinding continue met Internet ben verbonden, begint Outlook na het openen van het programma meteen met binnenhalen van emails.
(NB: ik heb ook Outlook Express.)

Hier is het plaatje.
.

Bijlagen

• Outlook Receive.jpg
    Outlook Receive.jpg
    49,8 KB · Weergaven: 59
Hoi,

Controleer in Outlook:
Menu: Extra > Opties;
Email-instellingen of er een vinkje staat bij 'Bij verbinding direct verzenden'
Je kunt hier ook klikken op de knop 'verzenden/ontvangen...'
en het aantal minuten instellen waarop gecontroleerd moet worden op nieuwe mail.
(zie afbeeldingen)

Sorry, overbodig ik zag dat 'killer' dit advies al gegeven had.

Bijlagen

• Automatisch verzenden.JPG
    Automatisch verzenden.JPG
    39,1 KB · Weergaven: 41
  • Email-instellingen.JPG
    Email-instellingen.JPG
    51,9 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan