Je bent voor mij de eerste
Je bent voor mij de eerste (als je versie van outlook legaal is), waarbij outlook niet automatisch de baas speelt over OE. Bill is nl. van mening dat als jij een betaalde versie van zijn programma koopt, je de gratis niet meer wilt. Ook het icoontje van OE wordt automatisch vervangen door dat van Outlook.
Verder lijken beide programma's wel op elkaar als het gaat om instellingen, alleen zit het lekker ergens anders. Want ja waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.
Je kunt in OE bij Extra, accounts, email, eigenschappen, geavanceerd, instellen dat hij een bericht op de server moet achterlaten. Dan kun je ze dus altijd nog binnen halen in Outlook. Helaas weet ik niet welke versie van Outlook je hebt, dus kan je niet zeggen waar het zit bij jou ootlook. Maar er zit een help functie in.
Je kunt in OE bij extra, opties, algemeen, instellen dat hij bij starten de mail op moet halen en elke 30 minuten op mail moet controleren (dat is de standaard). Haal daar de vinkjes weg en hij haalt nooit meer ongevraagd de mail binnen.
Eric.:thumb:
NOOT:
Outlook 2003 is een eigenwijs programma.
Je kunt niet meer accounts exporteren.
Je kunt niet meer eenvoudig mail opslaan en terug halen.
Volgens mij dus geen aanrader, of je moet het leuk vinden als Bill Gates de baas over je speelt.
En ga in vredesnaam nooit instellingen overzetten -als je zelf hebt bepaalt hoe hij wordt geïnstalleerd-, want voordat je het weet doet je programma het niet meer.
En opnieuw installeren helpt niet, want hij onthoudt de instellingen, zelfs na volledig verwijderen.