Ik had al een topic hierover gemaakt maar mijn vraag en de antwoordt die ik kreeg was een beetje onduidelijk dus vandaar deze nieuwe topic.
Mijn vraag is dus; Kan je Windows Vista Home Basic Ratail (of een andere beter versie zoals Home Premium en Ultimate) installeren als je Windows Vista Home Basic OEM hebt? Want dit vondt ik namelijk op het internet:
"Deze zogenoemde OEM-licenties (Original Equipment Manufacturer) geven geen recht op ondersteuning en mag u slechts op één pc gebruiken. De software hoort vanaf het moment van installeren bij de hardware en vormt samen het systeem. Dit houdt ook in dat het aantal onderdelen dat u kunt vervangen, beperkt is. Bij het vervangen van een belangrijk onderdeel als het moederbord, vervalt de licentie en moet u een nieuwe versie aanschaffen. Tenslotte is upgraden van XP met een OEM-versie niet mogelijk; een schone installatie is de enige optie."
Betekent dit nou dat ik alleen OEM mag installeren als ik mijn computer helemaal overnieuw wilt gaan installeren? Moet ik dan eerst mijn moederbord vervangen als ik Retail of andere versie wil hebben?
Ik heb dus namelijk wat problemen met mijn laptop en ik heb al alles geprobeerd om het op te lossen maar niks werkt. Nou wil ik de laptop helemaal overnieuw installeren dus vandaar deze vraag.
Toen ik mijn laptop kocht zat er al Home Basic OEM ingestalleerd. Je krijgt toch nooit een OEM cd erbij als je al windows vista op je laptop is geinstalleerd? Ik belde vandaag de winkel op waar ik mijn laptop had gekocht en die zeiden dat ik naar de site van HP (namelijk mijn laptopmerk) moesten gaan om een cdrom te kopen. Ik ben op die site geweest maar ik kan nergens iets over de Windows Vista cd´s vinden.
Ik hoop dat jullie nogmaals antwoordt kunnen geven op mijn vragen. Sorry als sommige vragen dom over komen, ik ben namelijk geen computer expert