van oude C naar nieuwe C en het liefst gratis

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaDennis

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Hallo,
Ik heb net mijn nieuwe hardeschijf binnen gekregen (een raptor).
Maar nu wil ik mijn huidige windows dus overzetten op de nieuwe hardeschijf (en niet de overige bestanden op mijn C).

Ik heb wel gelezen dat je met Ghost een image kan maken, en die vervolgens op de nieuwe hardeschijf kan zetten, maar ik heb weinig behoefte om zoveel (of uberhaupt) geld neer te leggen voor het eenmalige overzetten van windows. Naast het feit dat ik niet mijn gehele C schijf wil kopieren.

Ik heb nu qua hardeschijven:
C: 80 gb ATA HDD met daarop windows, office, wat spellen etc die helemaal vol zit.
D: 34 GB SATA HDD (de raptor), hier moet dus alleen windows op komen (en office).
E: 160 GB SATA HDD die (praktisch) leeg is.

Ik heb gezocht naar een backup programma die dus bepaalde delen van je hardeschijf backupt, maar niet zoveel succes gehad..
Mijn cdrom speler is er kortgeleden mee opgehouden, dus een versie windows installatie zit er ook niet echt in.
Maar ik dacht, kan ik niet gewoon de mappen Windows en Documents and Settings en dan booten via die hardeschijf?
Of moet ik ergens een cdromspeler kapen, windows opnieuw installeren en 1 voor 1 alle bestanden overzetten?

Laatst bewerkt:
Kun je die 2 schijven niet even in een andere pc erbij hangen?
De schijf indelen, de toekomstige C: partitie aktief maken, kopieëren naar die nieuw schijf/partitie, terugzetten zonder de andere schijven, opstarten, gaat het, kun je de andere er weer bij zetten.

Of de software van de schijffabrikant gebruiken, kun je allees mee kopieëren naar een nieuwe schijf, weet niet of jouw merk dat ook kan, Maxblast iig wel.

Wat moet ik precies kopieren dan? Alleen de Windows en My documents and Settings mappen? of ook nog iets in Program Files of verborgen mappen ofzo?

Windows, Documents and Settings, waar je miscchien ook eerst de rechten van moet overnemen, maar dat zie je vanzelf.

En program files, waarbij je eerst een map met die naam aanmaakt, en de gewenste programma's daarin kopieërt, let wel, je zult ook eerst in mapopties zo moeten zetten, dat je alles ziet, want je dient ook de opstartbestanden mee moeten kopieëren, de losse files op de oude C:, de pagefile hoeft niet, die wordt vanzelf weer aangemaakt, en de eventuele hibernation file. ook niet.

Straks eerst even vuurwerk halen :P
Daarna gooi ik deze bestanden over:
5af5505b02e0b345e43052 (map)
Documents and Settings (map)
MSOCache (map)
WINDOWS (map)
sqmdata00.sqm
sqmdata01.sqm
sqmnoopt00.sqm
sqmnoopt01.sqm

dat klopt?

Windows, Documents and Settings, waar je miscchien ook eerst de rechten van moet overnemen, maar dat zie je vanzelf.

En program files, waarbij je eerst een map met die naam aanmaakt, en de gewenste programma's daarin kopieërt, let wel, je zult ook eerst in mapopties zo moeten zetten, dat je alles ziet, want je dient ook de opstartbestanden mee moeten kopieëren, de losse files op de oude C:, de pagefile hoeft niet, die wordt vanzelf weer aangemaakt, en de eventuele hibernation file. ook niet.

Nou, die map met al die cijfers, wasda?
En die anderen, echt niet.

Dus, windows, program files, documents and settings, en de opstartbestanden, ntldr, ntdetect.com, boot.ini, etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan