Van outlook 2000 naar Thunderbird?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietth

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Ik werk hier met het ondertussen verouderde outlook 2000.
Sinds een tijdje duurt het ook lang eer outlook is opgestart (ca 5 minuten).
Het komt misschien door de plugins (gebruik van norton spam, word e.d.).

Ik vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met de overstap naar thunderbird vanuit outlook 2000 en of dit aan te raden is?
Ik veronderstel dat de opstarttijd ook wel zal verbeteren?

Pietth

Outlook 2000 is niet verouderd!
't is dat ik in september zo nodig een nieuwe machine wilde hebben met o.a. Office 2007, maar mijn Outlook 2000 draaide op mijn 5 jaar oude AMD 1900XP als een speer.
Niks verouderd!

Ok, verouderd is misschien wat te extreem uitgedrukt.
Ik bedoelde dat het intussen niet meer de laatste versie is van outlook.
Blijft wel de vraag of thunderbird beter is dan outlook 2000.
Een nieuwe office kopen zit er namelijk voorlopig niet in.
En of ik in thunderbird ook het risico loop op lange opstarttijden?

Kan ik de norton antispam ook in thunderbird gebruiken zit daar een antispam in?

Ik ken Thunderbird niet, dus daar kan ik niets zinvols over zeggen.

Outlook naar Thunderbird

Ik denk dat je je mailprg Outlook eens op moet schonen. Dus mail weggooien. enzov. Dat helpt wel. Dus in elke map weggooien wat je kwijt kunt.

Laat ik het nuanceren: ik werk nu 2,5 maand met Office (Outlook 2007), maar ik heb niet de indruk dat Outlook 2007 nu veel toevoegt aan mijn "oude" Outlook 2000.

@Robertflink: Dat heb ik al gedaan. Bovendien heb ik nu autoarchiveren aangezet voor die mappen waar het mogelijk is. Er zit nog wel wat in mijn inbox maar toch een stuk minder dan daarvoor. Er zit nog wel een plugin van yousendit in die ik er niet uitkrijg. Misschien is dat het probleem.

@Pasja: Dan weet ik dat ik me voor outlook toch al niet moet haasten om een nieuwe office aan te schaffen!

Outlook

Close the YouSendIt Express if it’s running. Open the Control Panel by clicking on Start then the Control Panel menu item. Select Add or Remove Programs. Go towards the bottom of the list and select YouSendIt Express. Click on Remove button and follow the instructions to remove the application

OPutlook 2000

Dit heb ik nog gevonden:
Op een bepaald moment kan Outlook heel erg traag worden. Hiervoor zijn vele oorzaken mogelijk. Twee ervan wil ik
hier noemen.Veel berichten in bijvoorbeeld 'Postvak IN', 'Verzonden items', 'Verwijderde berichten' kunnen het email
programma erg traag maken. Opschonen kan veel tijdwinst opleveren. Als u email verstuurt met een bijlage, denk er
dan aan dat dat bericht meestal wordt opgeslagen in 'Verzonden items'. Bij grote bijlages, levert dat een zeer groot
berichten bestand op. Groot betekent gewoon traag, dus verwijderen van die berichten kan de snelheid dramatisch
verbeteren.Een heel andere oorzaak dat Outlook traag kan maken, is het ontbreken van het bestand 'imagehlp.dll' in
de Windows\System map. Dit bestand wordt, bijvoorbeeld soms verwijderd bij het deïnstalleren van de McAfee
virusscanner. Terugzetten van dit standaard Windows bestand, kan met behulp SFC of EXTRACT. Het is maar dat u
het weet.

@Robertflink: De file 'imagehlp.dll' zit nog in de map. Mijn map verzonden items was wel behoorlijk groot en die heb ik nu leeggemaakt. Moet nog wel eens testen of de opstart nu beter is.

Iemand nog iets over Thunderbird?

Nu de map met verzonden items leeg is gaat het opstarten een stuk beter!:thumb:
Toch nog eens kijken of ik in de overige mappen geen mails heb staan die de prullenbak in kunnen.

Kan er iemand iets zinnigs zeggen over thunderbird?
Mag zeer algemeen zijn...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan