Van Outlook 2002 naar Outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijs Weustink

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Hoi,

Binnenkort ga ik over van Outlook 2002 (draait onder Windows XP) naar Outlook 2010 (onder Windows 7, op een geheel nieuw systeem).
Ik wil alle mail, agenda-items et cetera behouden.
Nu heb ik wel eens begrepen dat ik dan de Office Data File moet overzetten naar het nieuwe systeem, klopt dat?
Is dat dan een kwestie van het bestand (525MB groot) bijvoorbeeld via een usb-stick naar de nieuwe Outlook brengen?
En waar zet ik 'm dan neer? Moet ik dan eerst Outlook 2010 installeren of eerst de file verplaatsen?

Laatst bewerkt:
Beste wat je kunt doen is het installeren van Easy Transfer op de XP machine. Je kunt daarmee dan je mail, (mail-)instellingen, documenten etc. in een map laten opslaan etc..
Die kun je dan weer inlezen (weer via Easy Transfer) op de nieuwe computer.

Handleiding: hier
Downloaden Easy Transfer voor XP: hier

Let er wel op dat je dezelfde taalversie van Easy Transfer moet gebruiken als de Windows versie op je nieuwe computer. Dus als daar Windows 7 Engels op staat, dan moet je de Engelse versie van Easy Transfer gebruiken op je XP computer.

Succes,

Tijs.

Easy Transfer staat zelf al op de Windows 7 machine, was ik nog vergeten te vermelden. Dat staat ook vermeld op de downloadpagina van de XP versie: "Deze software is al ingebouwd in Windows 7, dus u hoeft de software niet op computers met Windows 7 te installeren. "
Dus je hoeft alleen op de XP machine Easy Transfer te installeren.

Op de W7 computer staat Easy Transfer (ergens) onder Start -> Programma's -> Bureau-accessoires

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan