van PC naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scary

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
hallo, eindelijk heb ik mijn moeder zo ver kunne krijge dat ik een nieuwe PC moet :D ik ben zo hyper dat ik hem al bij het systeem van helpmij heb veranderd :D :D :D :D

nu staan op deze PC nog al veel films die naar de andere PC moeten, ik heb denk ik een paar opties:

1) ik ga DVD's verneuken
2) ik maak er een RAR bestand van en verstuur het(gaat eeuwen duren, internet is niet zo snel)
3) een LAN kabel pakkken en die in bijde PC's doen en dan versturen(al weet ik niet of dit gaat lukken)

dus eigenlijk hoop ik dat optie 3 kan omdat dat nouw eenmaal lekker snel gaat(als dat zou kunne)

weten jullie of dit kan? en zo niet, wat lijkt jullie het slimst?

alvast bedankt hé ;)

zal wel lukke

als het een gewone netwerk kabel is zal het zeker moeten lukken... Heb je misschien een xbox 360? want de kabel die daar bij zit doet het ook goed op un pc... Als het allemaal niet werkt zou je kunne probere om het allemaal via usb sticks te doen, maar dan ben je 88 als je klaar bent :p

Succes dr mee!
:thumb:
Bas

ja een router ja, dat is optie 2, alleen dat gaat wel sneller dan normaal maar nog niet echt snel met deze internet verbinding

kijk es op...

misschien staan er ergens anders op de site nog tips, of zoek anders bij google even op "pc naar pc bestanden overzetten", miss vind je daar iets... Over hoeveel GB gaat het? veel spellen? Want dan zou je alleen je savegames overkunnen zetten, en de spellen zelf op je nieuwe pc even opnieuw kunnen installeren, gaat iets sneller!

Succes!

Mvg,
Bas:thumb:

als het een gewone netwerk kabel is zal het zeker moeten lukken... Heb je misschien een xbox 360? want de kabel die daar bij zit doet het ook goed op un pc... Als het allemaal niet werkt zou je kunne probere om het allemaal via usb sticks te doen, maar dan ben je 88 als je klaar bent :p

Succes dr mee!
:thumb:
Bas

nee, ik heb geeen xbox 360 maar wel een gewone lan kabel die altijd van router naar PC moet gaan, hoe werkt dat dan eigenlijk. herkent hij de andere PC(oja, de nieuwe PC heeft vista erop)

misschien staan er ergens anders op de site nog tips, of zoek anders bij google even op "pc naar pc bestanden overzetten", miss vind je daar iets... Over hoeveel GB gaat het? veel spellen? Want dan zou je alleen je savegames overkunnen zetten, en de spellen zelf op je nieuwe pc even opnieuw kunnen installeren, gaat iets sneller!

Succes!

Mvg,
Bas:thumb:

het gaat vooral om films 10GB ongeveer

sorry, keek verkeerd...

Sorry, ik zag ff niet dat het over veel films ging... Je zou naar een programma kunnen zoeken op internet om ze op dvd te branden, kost wel veel dvd's, maar dan kan je ze ook gewoon op tv bekijken...

Zoek bv. eens op:
River Past
Of kijk ff bij google op: video converter

Dat zijn programmas waarmee je films goed kunt branden.
;)
Bas

Sorry, ik zag ff niet dat het over veel films ging... Je zou naar een programma kunnen zoeken op internet om ze op dvd te branden, kost wel veel dvd's, maar dan kan je ze ook gewoon op tv bekijken...

Zoek bv. eens op:
River Past
Of kijk ff bij google op: video converter

Dat zijn programmas waarmee je films goed kunt branden.
;)
Bas

tja dat weet ik allemaal, ik zal eerst eens even op internet zoeken of dat gaat en hoe dat gaat om je bestanden via een lan kabel te versturen

ik kan egt geen één site vinden hoe dat werkt, ik pak nu de laptop wel even en kijken wat er gebeurd dan als ik die verbind met een kabel

ik denk dat je de andere pc in je deze computer scherm ziet staan, maar ik moet je tot mijn spijt bekennen dat ik er geen ervaring mee heb, kheb maar 1 pc... sorry, succes drmee:thumb:

Ik vond dit net op internet toen ik naar je probleem zocht... misschien heb je hier iets aan:

Als je in iedere pc een netwerk kaart heb, kun je in die kaarten een kabel inpluggen, dus dan heb je een kabel van pc naar pc.
Dan kun je bij configuratiescherm klikken op netwerkverbindingen oid. Daar kun je een wizard volgen en zo de computers met elkaar 'in contact brengen'.
Zorg er iig voor dat je in dezelfde netwerkgroep zit (standaard is dit volgens mij WORKGROUP) en zet je de map van je oude pc waar alle bestanden in staan op delen. Dit doe je door met de rechtermuisknop erop te klikken.

...
Bas

en waarom gebruik je de wizard in vasta niet om bestanden van de oude naar de nieuwe over te zetten.
En dat wat bandit123 aangeeft gaat heel goed hoor.
Daar heb je geen internet verbinding voor nodig.
Je maakt dan een klein thuis netwerk en je kunt dan van pc 1 naar pc 2 verplaatsen.

Je kunt een klein netwerkje maken door het installeren van het protocol "netbeui" bij de netwerkeigenschappen (zoek even op de installatieCD naar net*.txt, daar staat alles uitgelegd hoe je dit doet). Dan de bestanden delen en copieren. Ga je via de router, dan heb je een "gewone" recht-toe, recht-aan kabel nodig. Ga je rechtstreeks van netwerkkaar naar netwerkkaart heb je een cross-link kabel vandoen, hier liggen de draden (zenden en ontvangen) gekruist.

Dit heet een "peer to peer"-netwerk.

Jan

er moet bij verteld worden dat als je 2 computers d.m.v. een netwerk kabel wil verbinden, je een crosskabel nodig hebt geen gewone lan.

klinkt allemaal veel te moeilijk, ik heb gisteren toch 100 DVD's voor 25 euro gekocht, en al die films zijn nog in avi formaat dus ik brand ze wel gewoon, ik ben misschien 2 DVD's kwijt dan, ook geen ramp.

toch allemaal bedankt, als ik wist dat het zo lastig was en dat je een speciale kabel moest hebben dan had ik het niet gevraagd, ik ga wel effe voor de makkelijke manier.

p.s. ik heb nu toch weer wat geleerd :thumb:

en waarom gebruik je de wizard in vasta niet om bestanden van de oude naar de nieuwe over te zetten.
En dat wat bandit123 aangeeft gaat heel goed hoor.
Daar heb je geen internet verbinding voor nodig.
Je maakt dan een klein thuis netwerk en je kunt dan van pc 1 naar pc 2 verplaatsen.

Ik zie nergens een bericht van bandit123. Heeft hij het al verwijderd?

Je internetverbindingssnelheid heeft geen invloed als je het via een netwerkt doet (met router dus) eigelijk gaat het dan ook gewoon rechtstreeks via de lan kabel van de ene naar de andere computer. Gaat zeker veel sneller dan dvd's branden hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan