Van PC naar TV via HDMI werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvdd1

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2011
Berichten
6
Ik heb een nieuwe Acer Aspire X5950 met een GeForce GT315 gekocht. Als ik deze wil aansluiten op mijn 32 inch LG tv werkt dit niet. De computer geeft gewoon helemaal niks aan.
Toen ik wilde kijken in de instellingen voor de videokaart kon dit niet, hierover heb ik contact gehad met de helpdesk en uiteindelijk de computer omgeruild voor een nieuwe.

Nu probeerde ik de nieuwe computer en heb ik exact hetzelfde probleem. Bij de instellingen van de videokaart kan ik nu wel een hoop dingen instellen wat eerst niet kon. Er zat bij de eerste computer dus echt iets niet goed bij de videokaart.

Het lijkt mij dus dat deze het gewoon zou moeten doen, maar hij doet gewoon helemaal niks als ik hem op de tv aansluit!
Zelfs als ik in de computer een 3.5 mm stekker doe voor oordopjes krijg ik al een melding dat er externe hardware is aangesloten, bij de HDMI kabel gebeurd er gewoon helemaal niks.
Als ik in de instellingen "force detection" doe gebeurd er ook niks.

Ik heb al gezocht naar andere oplossingen en ook de nieuwste driver gedownload maar dit mocht niet baten.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
 
heb je op je vga kaart geen 2de aansluiting van vga ,en op je TV ook vga dan moet het kunnen ,dacht ik:eek:
 
Waarschijnlijk moet je iets instellen (bij windows) van bureaublad uitbreiden oid. (rechtermuisknop op bureaublad, aan persoonlijke voorkeur aanpassen, als t goed is wijst de rest zich vanzelf)
 
Ja het klopt dat er een VGA aansluiting op zit. Er zit een DVI HDMI en VGA aansluiting op. Maar de klantenservice heeft mij verteld dat deze niet actief is, waarom is mij niet duidelijk. De VGA aansluiting is ook afgesloten met een plastic kapje wat met 2 schroeven vastzit.
Maar dat maakt niet uit, ik wil namelijk niet met de VGA aansluiting werken. Ik heb namelijk een full HD tv gekocht met 2 HDMI ingangen zodat ik die aan een computer met een HDMI uitgang kan koppelen. Ik wil dus gewoon de HDMI uitgang werkend hebben.

Ik heb wel een DVI to HDMI adapter gekocht als tijdelijke oplossing. Op het moment gebruik ik de DVI uitgang voor beeld met een DVI to VGA adapter. Toch wil ik dat die HDMI uitgang het doet zodat ik in de toekomst er misschien een tweede beeldscherm aan kan hangen.

En de optie met bureaublad uitbreiden werkt niet omdat de computer niet door heeft dat er een tweede beeldscherm aan vast zit. Het probleem is dus dat het beeldscherm niet gedetecteerd word.
 
Het is een nieuwe computer, dus GARANTIE!! Dan ga je toch terug naar winkel en dan moeten die maar uitleggen waarom het niet werkt. Kost veel geld dus ze mogen er ook wat voor doen.


Ron
 
Dus je wilt zeggen dat het gewoon kapot is? Ik heb hem namelijk al een keer omgeruild voor een nieuwe computer.
Nu kan ik wel de instellingen van mijn videokaart bewerken en bij de vorige niet dus die vorige was wel echt kapot.

Hoe groot is de kans dat je 2x achter elkaar een kapotte computer koopt?
 
Hoe groot is de kans dat je 2x achter elkaar een kapotte computer koopt?
Groot!

Ik zeg niet dat hij kapot is. Wellicht hebben ze er in de winkel meer verstand van (komt soms wel voor) en kunnen ze je op het goede pad zetten. En als het een andere PC uit dezelfde maandagochtend serie is dan zou ook deze van dezelfde baggerkwaliteit kunnen zijn.
En die garantie heb je niet voor niets, kennelijk werkt er iets niet op een nieuw apparaat wat gewoon moet werken bij het inpluggen!

Ron
 
Ik heb contact met acer over dit probleem. Dit is het laatste antwoord wat ik gekregen heb:
Uw systeem maakt gebruik van een HDMI aansluiting op het moederbord. Deze wordt uitgeschakeld door het systeem zodra er een losse videokaart wordt gebruikt. Enige manier om deze weer aan te krijgen, is het verwijderen van de losse videokaart.

Als ik kijk op de website van NVIDIA met mijn videokaart, GeForce GT 315 vind ik dit:
Display Support:
Maximum Digital Resolution 2560x1600
Maximum VGA Resolution 2048x1536
Standard Display Connectors DVI, VGA, HDMI
Multi Monitor Yes


Heb ik het nou mis of staat hier wat anders dan de meneer van Acer zegt? Hij beweert volgens mij namelijk dat de videokaart maar 1 uitgang heeft en dat de andere twee het niet doen omdat deze op het moederbord zitten.

Helaas heb ik hier niet zo heel veel verstand van, zou iemand die dat wel heeft dit even kunnen lezen en mij vertellen wat ik hier van moet vinden?
 
PC via HDMI.

Ik wil wel een poging wagen. Ik had met mijn LG-TV het zelfde probleem! Ik had er een monitor naast staan, zodat ik dingen kon controleren. Bij mij lukte het ook niet. Met een VGA-kabel wel! Ik heb ook ontzettend zitten klooien. Nu heb ik 2 HDMI-aansluitingen op mijn TV, ik weet niet hoeveel jij er hebt? Ik heb toen in Nvidia-instellingen zitten klooien en opeens werkte het. Vraag me niet WAT ik nou heb gedaan, maar het werkt!
Wellicht heb je wat aan deze info.:eek:
Groet
 
Op mijn TV heb ik ook 2 HDMI aansluitingen. Deze manier kan ik alleen niet doen omdat er maar 1 video uitgang werkt. Weet je ongeveer welke instellingen je in hebt gekeken dan? Hier had ik namelijk ook wel naar gekeken maar er zijn niet zoveel dingen die ik kan beinvloeden op mijn videokaart.

Waar ik nu trouwens naar zit te kijken is een andere port die naast mijn DVI aansluiting zit. Dit blijkt een DisplayPort te zijn, ook een video uitgang. Ik had er alleen nog nooit van gehoord tot ik het opzocht:rolleyes:
Schijnt dus nieuw te zijn, nu dus even een verloopkabeltje kopen zodat ik die kan testen!
 
Zoals ik al zei: al sla je me dood, ik weet niet meer wat ik heb gedaan:eek: Wat ik niet zo goed begrijp, je zegt dat er maar 1 video uitgang werkt, waarvan? Wat ik mij herinner is, dat ik mijn TV wel in mijn beeldscherm opties(op de kleine monitor) zag, maar dat ik geen beeld had op mijn TV? Ook heb ik gemerkt, dat je de HDMI-kabel er goed in moet duwen.
 
Laatst bewerkt:
oplossing

heb onlangs ook een acer gekocht en had het zelfde probleem heb zitten zoeken en zoeken en ben in men bios gegaan en daar zit het probleem je moet de poorten activeren als je niet weet hoe je in u bios moet geraken gewoon opnieuw opstarten en op del drukken en daar moet je u probleem kunnen oplossen is bij mij toch gelukt zo dus succes en hopelijk lukt het bij jou ook e
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan