Van PC naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob03

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Ik kocht recentelijk een LCD PHILIPS 42PFL8404H. Hierop is de mogelijkheid voorzien om 'PC openen' toe te passen. Alleen, het lukt me niet en al wat er op de forums verteld wordt gaat mijn petje te boven.

1. via WMP11 delen, lukt niet! Waarom eigenlijk niet, heb ik nergens kunnen vinden. Spijtig.

2. TVersity installeren ok, doch hoe het vooreerst instellen en dan gebruiken, is een ander paar mouwen. Wat ik wil proberen is simpel: een avi film (= video?) op TV zien. Lukt dat wel en zo ja, is de kwaliteit goed of niet goed, want anders begin ik er beter niet aan.
Moet de film op je PC spelen opdat je hem op TV ook kunt zien, of is dat niet nodig.

Wie geeft me enkele eenvoudige instructies in gewone mensentaal.

Waarvoor ik jullie allen dank.

heeft je TV VGA&pc audio in of USB aansluiting?

of is het video/audio composite, S-video of HDMI?

hardware overige

MrPsycho,

Is dit wat je wou weten:

Multimediatoepassingen
Multimedia-aansluitingen: Ethernet-UTP5, USB
Afspeelformaat: MP3, LPCM, WMA versie 2 tot versie 9.2, JPEG-afbeeldingen, MPEG1, MPEG2, MPEG4, AVI, H.264/MPEG-4 AVC, MPEG-progammastream PAL, WMV9/VC1
Tuner/ontvangst/transmissie
Antenne-ingang: 75 ohm coaxiaal (IEC75)
Televisiesysteem: DVB COFDM 2 K/8 K
Videoweergave: NTSC, SECAM, PAL
DVB: DVB-T MPEG4*, DVB-C MPEG4*
Tunerbereik: Hyperband, S-kanaal, UHF, VHF
Connectiviteit
Ext. 1 scart: Audio L/R, CVBS in, RGB
Ext. 2 scart: Audio L/R, CVBS in, RGB
Ext. 3: YPbPr, Audio L/R in
Aansluitingen aan de voor- en zijkant: HDMI v1.3, S-Video in, CVBS in, Audio L/R in, Hoofdtelefoonuitgang, USB
PC-netwerkaansluiting: DLNA 1.0-gecertificeerd
Andere aansluitingen: Analoge audio-uitgang links/rechts, PC-audio-ingang, PC-ingang VGA, S/PDIF-uitgang (coaxiaal), Common Interface Plus (CI+), Common Interface
HDMI 1: HDMI v1.3

Uiteraard versta ik hier niets van. Ik weet dat mijn TV de mogelijkheid voorziet om foto's, muziek en video van PC op TV te bekijken. Of dit praktisch en kwalitatief is laat ik in het midden. Dus:

1) hoe kan ik hiervoor WMP 11 delen? (wat me dus niet lukt!)
2) TVersity weet ik niet hoe te gebruiken: instellingen (moet ik mijn IP adres ingeven of niet?); hoe krijg ik een bep. film in de folder of file. En dat heb ik het nog niet over die andere sources en library.

Hopelijk is er een goede ziel die mij helpt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan