Van pc2700 naar pc3200

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tick Durpin

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Berichten
11
Hallo mensen :)
Ik heb : Asus a7n8x-x 400mhz fsb moederbord
amd sempron 2800+ 2ghz cpu
en dus: 2x 256 en 1x 512 pc2700(133mhz) ram

clock en multi : 166 x 12

mijn fsb is dus 333mhz terwijl het mobo 400 aan kan..
heeft het voor mij dan zin om pc3200 aan te schaffen want die zijn 400mhz...??:eek:
En kan ik dan me clock op 200 zetten en me multiplier op 10 ??:eek:

dan heb ik toch 400mhz fsb en toch me 2ghz..?
LOL

alvast bedankt :thumb:
 
een beetje warrig verhaal haal je nu niet je bussnelheid van je geheugen en van je CPU door elkaar?

srry maar wat bedoel je met fsb?
 
Die pc2700's zijn 166mhz toch? en dat moet je toch verdubbelen voor je fsb..?:eek:
lol of zit ik nu helemaal fout..?
 
dat pc2700 166mhz klopt maar en ddr333 klopt ook maar ik weet helemaal niet wat fsb is?

srry ben niet zo'n nerd:eek:
 
Front Side Bus
dat is volgens mij de snelheid tussen cpu en ram maar zeker weten doe ik het ook niet:eek:
en omdat ddr double date rate is moet je het verdubbelen en pc2700 gaat dus maar tot 333mhz hehe..
En pc3200 dus 200 x 2 is 400mhz fsb...?
 
juist zo snap ik het ook

ja ssry ben niet zo snel van begrip.
 
en nu ff terrug naar je vraag. ik denk dat het dan wel slim is om sneller geheugen aan te schaffen wel moet je dan al het andere der uit halen want 2 verschillende snelheden ken ik je niet aanraden.

en over dat clocken het blijft een sempron ik bedoel daar niks vervelends mee maar ik heb met clocken eerlijk gezegd beter ervaringen bij de 64bit athlon's

maar je kunt het proberen
 
De FSB is de bus waar de cpu en de northbridge aanhangt, oftewel de nortbridge regelt d.m.v. de devider de kloksnelheid, van o.a.de cpu, maar ook van het geheugen.

Die kunnen dus asychroon lopen, tegenwoordig, maar of je er nu veel mee op gaat schieten, je zult er niet al te veel van merken, maar, ja, het is jouw geld.
 
De FSB is de bus waar de cpu en de northbridge aanhangt, oftewel de nortbridge regelt d.m.v. de devider de kloksnelheid, van o.a.de cpu, maar ook van het geheugen.

Die kunnen dus asychroon lopen, tegenwoordig, maar of je er nu veel mee op gaat schieten, je zult er niet al te veel van merken, maar, ja, het is jouw geld.

Hmm..gaat het echt niet zoveel uitmaken? van 333 naar 400mhz ...?:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan