Opgelost Van pdf liggend naar staande weergave

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik open de pdf met verschillende software en draai/roteer dan de pagina, de weergave is goed en sla deze op en dan open ik het bestand weer en de weergave is weer liggend. Geprobeerd met Adobe, Foxit, Nitro en lukt niet. Wie heeft de juiste procedure?
 
Volgens mij zit juist in de pdf de opmaak liggend/staand opgesloten.
 
Dat is evident. Die moet daar uit. Hoe weet ik niet. Kan een pdf niet neerschieten. Dan is die ook weer liggend en dat schiet niet op.
 
Ik gebruik hiervoor PDFTK server of PDFTK builder. De eerste voor bulkbewerkingen. De tweede voor als het af en toe is.
 
Ik heb alles geprobeerd. In ieder geval geloof ik de Adobe Acrobat teksten totaal niet meer. Je kunt tien keer uitvoeren wat er geschreven staat maar werkt niet. PDF-bewerken kost bij hen geld. Kijk maar onder Gereedschappen. Het minste of geringste wat je wilt, kost geld. Zijn zeer kinderachtige software-ontwikkelaars geworden.

Het lijkt om afbeeldingen te gaan die in de pdf staan. Gesleept in Word-document maar dan kun je nog niet draaien. Plakken in Verkenner gaat niet. Opslaan als afbeelding ook niet.
 
Ik gebruik hiervoor PDFTK server of PDFTK builder. De eerste voor bulkbewerkingen. De tweede voor als het af en toe is.

Ja, bedankt. 👍Die werkt.
 
Als het draaien wel echt moet. De 180 graden draai heb ik al meerdere keren gedaan: Ik draai ze met vrije maar qua functies deel beperkte PDF-XChange Editor en daarna print ik naar pdf, niet opslaan dat kan in de vrij versie niet, maar dat printen werkt prima.
Bij dit programma kun je ook bij het afdrukken ervoor kiezen om de inhoud op de pagina's te centreren (zo uit mijn hoofd) wat de ene keer beter uitpakt dan de andere keer.

Met opslaan als is mij ook nog nooit gelukt (beperkt aantal opties), met deze tool in een keer raak.
Via het printen omzeil ik dus de "opslaan als" beperking. Of dat bij andere software ook werkt: Niet getest. mogelijk wel....
 
Terug
Bovenaan Onderaan