Van php naar database

Status
Niet open voor verdere reacties.

The_Lion

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2005
Beste mensen,

Ik wil een php pagina hebben, die allerlei soorten gegevens weg schrijft naar een database.
Dus bijvoorbeeld op de php pagina staan de gegevens:
- Naam
- Postcode
- Adres
Dat je achter deze velden gegevens in kunt vullen, en dat die gegevens weg geschreven worden naar een database.

Dus dat je via de php pagina, je database kan aanpassen en bijvullen e.d.
Bij deze gegevens wil ik dan ook de opties hebben om een gegeven te verwijderen en om in de database te kunnen kijken, dus netjes de gegevens op een rijtje te krijgen.

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt

bedankt voor de reactie, maar ik vind geen link die daar mee te maken heeft, of ik kijk er overheen??

Alvast bedankt

Cursus PHP voor beginners
Cursus MySQL voor beginners
Cursus PHP en MySQL voor beginners

linken genoeg en stap voor stap uitleg..........

:cool:

Het spijt me, maar ik kan hier niet echt wijs uit....

Misschien heeft iemand hier php script van, die hier mee te maken heeft?

Of heeft iemand een suggestie met Scripts en codes erbij met een voorbeeld van een database?

Laatst bewerkt:
Kijk ook eens naar PHPMyAdmin. Of installeer anders een complete bundel van Firepages. Je kunt dan lokaal op je computer php-pagina's maken en koppelen met een mysql database om het gewenste resultaat te bereiken. Voor verdere hulp staat er genoeg informatie in de eerder gegeven links. Tenzij je een meer concrete vraag heb waar je vastloopt.

Ik probeer eigenlijk te vermijden om met MySql te werken, dus directe verbinding en het wegschrijven van gegeven in de Database zelf.

Hier nog eens wat duidelijk beschreven wat ik precies wil:
Excuses, maar ik ben nog niet zo een ervaren PHP'er. Hopelijk kan en wil je me een beetje helpen.

Dus ik heb een PHP pagina nodig, waar ik gegevens in kan voeren.
Die gegevens die hier worden ingevoerd (dus op de php-pagina) moeten weg geschreven worden in een database.

Bijvoorbeeld:
Op de php-pagina kan ik: Naam, Adres, Postcode, Woonplaats invoeren.

Dan wil ik in mijn Database de tabellen: Naam, Adres, Postcode, Woonplaats hebben.

Zodat de gegevens die ik invoer, netjes in de database komen te staan.

Hopelijk snapt iemand mijn bedoeling en wil je mij helpen.

ALvast bedankt

met alle respect, maar het ziet er uit alsof je graag hebt dat iemand die complete pagina voor je schrijft, want dit is iets waar je door het volgen van enkele tutorials al vrij vlot zelf mee aan de slag kunt.
Daar moet je echter wel het geduld en de moed voor willen hebben om het ook echt te doen.
Als je dan met een specifiek probleem zit waar je op vastloopt, zul je waarschijnlijk meer dan voldoende hulp kunnen krijgen, maar je dient er zelf voor te gaan.

Ook schrijf je dat je niet met MySQL wil werken, maar wat had je willen gebruiken als database?

Hallo mensen,

Ik heb de draad gelezen en ik denk wel wat topicstarter bedoelt.

Dit denk ik of zoiets. Het is een login systeem, maar volgens mij is dit aan te passen voor zijn eigen stuff.
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar de codes bestudeer ik naderhand wel. :D

M.b.v. deze link heb ik dit voor elkaar gekregen.

In totaal zijn er 4 bestanden. Klopt? De query kun je moeilijk een bestand noemen.

Hieronder de query:

CREATE TABLE `leden` (
`id` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
`gebruikersnaam` VARCHAR( 100 ) NOT NULL ,
`wachtwoord` VARCHAR( 100 ) NOT NULL ,
`naam` VARCHAR( 100 ) NOT NULL ,
`achternaam` VARCHAR( 100 ) NOT NULL ,
`emailadres` VARCHAR( 255 ) NOT NULL ,
`registratiedatum` VARCHAR( 20 ) NOT NULL ,
PRIMARY KEY ( `id` )
);

Ik hoop dat hij er wat aan heeft of iets...
Ben allang blij dat ik geen foutmelding kreeg.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door joanne
Ik hoop dat hij er wat aan heeft of iets...
Ben allang blij dat ik geen foutmelding kreeg.

Dit is met Mysql en dat is wat de vraagsteller juist niet wil:confused:

peter vazed:
http://ams.sourceforge.net/ is in principe precies wat ik zoek.... Super !!!! (althans hoe die screenshots eruit zien, maar als ik .gz download boven aan de site, krijg ik niet precies hetzelfde als de screenshots, en wordt de database ook gelijk aangemaakt?)

Sorry voor de overlast trouwens, maar hopelijk weet iemand waar k dat kan downloaden?

joanne:
Ik krijg wel foutmeldingen helaas, maar het is niet echt wat ik zoek,
Kijk link hierboven is ongeveer wat ik wil....
Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Zometeen zal ik de volle aandacht geven aan de site die je gegeven hebt, maar ik heb zelf nu even snel een scriptje in elkaar gezet.

Maar die werkt nu als volgt:
Ik vul wat in mijn database en zie het resultaat in het php script, maar nu wil ik dat andersom hebben, dus dat ik wat in mijn php script schrijf en dat dat weer te zien is in de database het resultaat.

Wat zijn de codes daarvoor of hoe moet je dat doen?
Hieronder zie je de bestanden die ik heb aangemaakt.
Hopelijk kan je hier wat mee en wil je me hier mee helpen.

Alvast bedankt

Bijlagen

In principe heb ik nu wat voor elkaar gekregen wat ook werkt.
Dus ik vul gegevens in op een php pagina, en dat zie je dus ook terug in de database.
Ik heb ook de optie BEWERK erin gezet, zodat je die gegevens ook kan bewerken.

Ik zoek nu alleen de optie om een record te VERWIJDEREN/DELETEN, weet jij hier de codes van of heb je een voorbeeldje??

En ik heb nog een klein probleempje, als ik op Refresh klik steeds, dan komt elke keer hetzelfde record erbij, hoe kan je dat stoppen en zorgen dat als je wat toevoegt dat je het direct ziet.

Hopelijk wil en kan je me hier nog even mee helpen.
Alvast bedankt.

Dus als ik de volgende gegevens heb (stukje uit het script):

<table border="1">
<tr>
<th>Naam</th>
<th>Adres</th>
<th>Woonplaats</th>
<th>&nbsp;</th>
<th>&nbsp;</th>
</tr>
<?
while (!$rs->EOF)
{
?>

<tr>
<td><?= $rs->Fields['naam']->Value; ?></td>
<td><?= $rs->Fields['adres']->Value; ?></td>
<td><?= $rs->Fields['woonplaats']->Value; ?></td>
<td><a href="?id=<?=$rs->Fields['id']->Value;?>">Bewerk</a></td>
</tr>
<?
$rs->MoveNext();
}
?>
</table>

Hoe kan ik dan de optie delete toevoegen (op dezelfde manier weergeven als Bewerk)
Dus dat ik een gegeven/record kan verwijderen/wat zijn de codes daarvan of hoe moet ik dat toepassen.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan