van plan om om nieuwe videokaart aanteschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

shevchenko13

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe videokaart te kopen voor me pc, alleen ik weet niet welke
Liefst een om er goed mee te gamen. Heb niet veel verstand ervan en weet ook niet welke videokaart geschikt is voor me moederbord.

Dit zijn me specs

[smallIMG]http://i186.photobucket.com/albums/x218/shevchenko14/specs.jpg[/smallIMG]

Laatst bewerkt door een moderator:
Op zich zou je hardware het allemaal met gemak bij moeten kunnen benen, en dan doel ik op het 'nieuwe' video geweld wat je aan wilt gaan schaffen. Maar alles valt en of staat met de sterkte van je voeding die je nu in je PC hebt zitten, en of het al of niet aanwezig zijn van uitbreidingslogen (laatst genoemde kunnen we niet uit je system specs halen) .. Dus als je even opzoekt of je over laatste twee genoemde beschikt, zou men een pakkender antwoord kunnen geven op je vraag ;)

Suc6! :thumb:

Bedankt voor het reageren.

Waar vind ik die laats genoemde 2?

EDIT: Ben vergeten met welke programma ik dat heb nagekeken, zie foto

Laatst bewerkt:
Hoi..

Bordje beschikt over een pci-e x16 uitbreidingsslot.
Voeding kan je even kijken door de kast los te maken en op de stikker van de voeding kijken.

Ik heb me pc opegemaakt en gekeken naar de voeding.

er stonde zoveel dingen van wat dat ik niet wist welke het zou moeten zijn

Dit is de voeding een hipro HP-D250AA0 er stond 250 wat op

Laatst bewerkt:
Dan vrees ik voor je, dat je ook een nieuwe voeding nodig hebt, aangezien je huidige voeding veels te weinig is (250 watt) qua vermogen voor de huidige videokaarten ..

Wat voor voeding raad u me aan?

Dat ligt aan een aantal zaken .. o.a: wat voor videokaart staat er op je wenslijstje, wat heb je nog meer in je PC zitten aan b.v. harddisks, cdrom spelers, dvd branders, etc ..

Maar als je op zich een niet zo al te spannende PC hebt, dan is een voeding van tussen de 500 en de 600 watt ruimschoots voldoende. Echter, er zijn een heleboel merken tegenwoordig, zelf zou ik voor een 80 plus gecertificeerde voeding gaan, en daarvan kun je de merken zoals b.v. Sweex, trust, en andere B-merken rustig van in de winkel laten liggen ..

ik heb een Dvd-RW speler
1 of 2 hardeschijven.

Ik wil een veldoende videokaart om er redelijke veel vragende games te spelen. Zou ook graag weten hoeveel het kan kosten voor de voeding/videokaart

Als we het een beetje ruim nemen allemaal qua prijs, dan zou ik zelf ongeveer 100 euro (+/-) rekenen voor een nieuwe 'merk' voeding. En (+/-) 200 á 300 euro voor een videokaart waar je riant de allerlaatste games zo uit de winkel op kan spelen ..

Maar alles valt en staat natuurlijk met jouw budget, iets waar ik niet over kan oordelen, kan alleen maar aangeven wat ik zelf zou doen (of juist niet zou doen) ...

Zou wel rond 100-150 voor videokaart uitgeven als het goed is speel je daar ook redelijke games mee. Alleen ik weet niet welke videokaart goed is.

Zou wel rond 100-150 voor videokaart uitgeven als het goed is speel je daar ook redelijke games mee. Alleen ik weet niet welke videokaart goed is.

Laten we even vooropstellen, dat geen enkele videokaart 'slecht' is .. Echter iedere waar is naar zijn geld (ofzo) .. En tsja, op een 4350 ATI gamed het niet zo lekker, al zal het op zich wel gaan, maar uitrukken als de brandweer zal zo'n kaartje niet doen ..

Maar met een budget van zo rond de 150 euro zou ik zelf b.v. voor deze kaart gaan:

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00710445

Dus voor die videokaart heb ik geen nieuwe voeding nodig?

Zo ja welke raad u mij aan liefst zo laag mogelijk in prijs.

alvast bedankt

Hoi...

een nieuwe voeding kom je wel aan toe.Maar die kan voor jou systeem al wel voor 60-70 euro.
een videokaart voor 200-300 euro heeft ook geen zin gezien je processor.
De voorgestelde 5770 kan maar ga dan voor deze versie

Bedankt.

Dus die voeding en videokaart zou het goed moeten doen?

Die merk van de videokaart ken ik niet echt. Is het wel het kopen waard? heb eigelijk liever een nvdia videokaart maar ik weet niet hoeveel die kan kosten voor het zelfde resultaat.

Omdat ik altijd al een nvdia heb gehad.

Ondersteunen die 2 me hele pc bijvoorbeeld me moederbord?

Is het makelijk om een nieuwe videokaart en voeding te bevestigen op je pc. Want heb het nooit eerder gedaan.

Omdat ik altijd al een nvdia heb gehad.

Keer veranderen is niet erg.Je moet meer naar prestaties kijken ipv merkgebonden gevoel

Ondersteunen die 2 me hele pc bijvoorbeeld me moederbord?

hoe bedoel je??
Is het makelijk om een nieuwe videokaart en voeding te bevestigen op je pc. Want heb het nooit eerder gedaan.

leesvoer

Ik bedoel dat ik nooit een videokaart of voeding heb gemonteerd op me pc.

Welke kabel aan welke moet.

Is op zich niet zo moeilijk. Een beetje kijk moet je er wel op hebben.wellicht iemand in je omgeving die het niet vreemd is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan